יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

"וייפאאוט"/"Wipeout" - התוכנית שתפיל אתכם!

"Wipeout" הינה תוכנית ריאליטי המשודרת ברשת "ABC" האמריקאית כבר שלוש שנים וסוחפת אחריה מעריצים רבים מסביב לעולם. בכל פרק עשרים וארבעה מתמודדים ינסו את מזלם במסלול המכשולים הגדול והארוך ביותר שאי פעם נבנה, בניסיון לזכות בחמישים אלף הדולרים המוצעים לזוכה. לאחר שינופו המתמודדים בזה אחר זה, ארבעת המתמודדים האחרונים יכנסו ל-"אזור החיסול", משם יצא מנצח שיזכה בחמישים אלף דולרים. רוצים לדעת עוד על הסדרה? קראו סיקור זה! 

-------------------



שם הסדרה: "וייפאאוט"/"Wipeout".
ז'אנר: ריאלטי.
רשת שידור: ABC באמריקה ו-Yes Stars Next בישראל.
מספר עונות: 3.
אורך פרק: כ-45 דקות.
מנחים: ג'ון אנדרסון, ג'ון הנסון וג'יל ווגנר.

-------------------

"Wipeout" הינה תוכנית ריאלטי מצליחה, אשר משודרת במספר מדינות בעולם ואף תגיע לישראל. בכל פרק, אתם תפגשו עשרים וארבעה מתמודדים חדשים להם מטרה ברורה - לשרוד יום שלם של התרסקויות, נפילות וקשיים אחרים, על מנת לזכות בחמישים אלף דולרים. תחילה, ייפגשו המתמודדים עם שלב המוקדמות, אשר מחולק למספר מכשולים המשתנים עם הפרקים. לדוגמה, ה-"מכה מתחת לחגורה", קיר ולידו רצפה דקה אותה המתמודדים יצטרכו לעבור מבלי להיפגע מהאגרופים הנעים הלוך ושוב, אשר מאיימים להפילם למים. דוגמה נוספת היא "הכדורים הגדולים" - ארבעה כדורים אותם המתמודדים יצטרכו לעבור בקפיצות מבלי ליפול למים. שניים עשר המתמודדים שיסיימו את השלב בזמן המהיר ביותר יעברו לשלב הבא.


מתחרה במכשול "הכדורים הגדולים".

אל השלב השני של התחרות מגיעים אך ורק שניים עשר המתמודדים המצטיינים של המוקדמות. בעונה הראשונה והשנייה אתגר "המטאטא" היה משומש לרוב. על המתמודדים היה לעמוד על במות בגובה שלושה מטרים בזמן שמוט מסתובב ביניהם. המתמודדים צריכים לקפוץ מעל המוט אחרת הוא יפיל אותם למים. ששת המתמודדים שיישארו יעברו אוטומטית לשלב הבא אך כאן זה לא נגמר - ששת המתמודדים ימשיכו לשחק עד שיישאר אחד שיזכה בבונוס של אלף דולר. במהלך העונה השנייה נוסף אתגר שונה ושמו "מלך ההר", אתגר בו המתמודדים צריכים לעבור מכשול מסתובב ולהגיע למרכזו. בעונה השלישית שני האתגרים הוחלפו באתגר ה-"דאבל קרוס", בו צריכים המתמודדים לעלות על פלטפורמה מסתובבת מצד אחד ולצאת מהצד השני עד ששישה מתחרים מסיימים ועוברים לשלב הבא.


"המטאטא" - מי יפול ומי ישאר?

ששת המתמודדים ששרדו עוברים לשלב השלישי, ממנו רק ארבעה ימשיכו אל "אזור החיסול". התנהלות השלב השתנתה כאשר הפקת התוכנית שינו את המכשולים מדי פעם. אחד המסלולים היה "קרוסלת המטומטמים", בו המתמודדים מסתובבים בקרוסלה במשך דקה וחצי ולאחר מכן נדרשים לעבור מסלול מכשולים. הראשון שמסיים עובר ל-"אזור החיסול", בעוד שכל היתר חוזרים לסיבוב נוסף בקרוסלה. מסלול נוסף שראינו הוא ה"מסוערס" - מסילת ריצה בה יפוזרו חומרים שונים. כל מתמודד ינסה את מזלו על המסלול לבד והארבעה שיישארו זמן רב ביותר ימשיכו לשלב הרביעי. השלב השלישי היה גם במספר פרקים ה-"מסלול החלקלק", בו בדומה ל-"קרוסלת המטומטמים", כאשר אחד מסיים את המסלול כל היתר מתחילים אותו שוב, ה-"בוריוסבול", מסלול המזכיר מגרש בייסבול בו המתמודדים עוברים מכשולים רבים עד שארבעה מסיימים ועוד.


שישה מתחרים על "קרוסלת המטומטמים".

הגמר, "אזור החיסול", הינו האתגר הכי קשה ומפרך במסלול, אליו יגיעו ארבעת המתמודדים ששרדו את שלושת השלבים הקודמים. כל אחד מהמתמודדים ינסה בזמנו לעבור את כל חלקי האתגר ולנחות על נקודת הסיום בזמן המהיר ביותר. בניגוד לשלב המוקדמות, במידה ומתמודד נפל ממכשול עליו לנסות אותו שוב ושוב עד שיצליח, מה שהופך את "אזור החיסול" לקשה ביותר. בשלב זה, כמו בקודמיו, המכשולים משתנים עם הפרקים אך יש מספר אתגרים שנשארו לזמן רב. בעונה הראשונה על המתמודדים היה לעלות ברמפה אליה בה מתגלגלות חביות, לעבור קיר טיפוס רטוב, לפלס את דרכם דרך קרוסלה מסתובבת ולבסוף לקפוץ מטרפולינה אחת לשנייה אל משטח הסיום. בעונה השנייה המתמודדים היו צריכים לעבור גלגלי שיניים מסתובבים בעזרת תזמון נכון, לאחר מכן לרוץ דרך פלטפורמה נעה מבלי ליפול או להיפגע מהמוט המסתובב בכיוון נגדי, אחר כך יעברו את מסלול העינויים המחולק לשלושה אתגרים ולבסוף יקפצו אל משטח הסיום. בעונה השלישית יעברו המתחרים דרך מספר במות העולות ויורדות, מדרגות מסתובבות להן מחוברות שתי מוטות הנעות בכיוון הפוך על מנת להפילם, מסלול עינויים עם אתגרים שונים מבעונה השנייה ולבסוף, כמובן, קפיצה אל משטח הסיום.


"אזור החיסול" של העונה הראשונה.
לסיכום, "וייפאאוט" היא אחת מתוכניות השעשועונים המוצלחות שיצא לנו לראות בשנים האחרונות. הרשת אשר משדרת את התוכנית, הלוא היא רשת "ABC", אישרה שתעלה עונה רביעית לתוכנית ועם הרייטינג הנוכחי נראה כי זו לא תהיה האחרונה. ההצלחה המסחררת נמכרה למעל שלושים מדינות שונות ביניהן ישראל, אשר תשדר את התוכנית בערוץ 10, בהנחייתם של אביעד קיסוס, טל ברמן וימית סול. הסדרה מומלצת לצפייה, לפנות מעט זמן ולצפות באחת מתוכניות הריאלטי המצליחות ביותר, ההנאה מובטחת!

קטעים מן הסדרה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה