יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

"שמש" - הסדרה שתפיל אתכם מצחוק!


הסדרה "שמש" הינה סדרת קומדיה המגוללת את חייו של בעל מסעדה לא מפוארת במיוחד בשם "אמפריית השמש". שמש נוהג שלא לתת לאחרים כסף ללא תמורה או לקנות מוצרים ביוקר, כלל זה מתקיים כל עוד ישהיו טנצר הידוע בכינוי "טנצר המניאק" לא נמצא בסביבה. ככינויו, טנצר ידוע בתחבולות רבות ומעשים מציקים ומעצבנים כלפי שמש, כמו כן, טנצר נוהג לאכול את סנדביץ' הפסטרמה שלו באמפריית השמש. רוצים לדעת עוד אודות הסדרה המוצלחת "שמש"? קראו את הסיקור הבא.

--------------------------------------------


שם הסדרה: "שמש".
ז'אנר: קומדיה.
מספר פרקים: 142.
מספר עונות: 6 עונות.
אורך פרק: 28 דקות.
תקופת שידור: 1997 - 2004.
שחקנים: צביקה הדר, גלית גיאת, אורלי ויינרמן, זבולון מושיאשווילי, גדי רבינוביץ' ואליעד נחום.

--------------------------------------------

נחום שמש, באר-שבעי קמצן ממוצא רומני, החליט לפתוח מסעדה בעיר תל-אביב ולמסעדה הוא קרא בשם "אמפריית השמש". במסעדה מספר מצומצם של סועדים ובנוסף עוד כמה עובדים חביבים הקשורים לשמש. אתי, אשר שמש נוהג לכנות אותה בכינוי "ג'חנון" בעקבות מוצאה התימני, היא המלצרית של המסעדה והיא נוהגת לדבר רבות עם שמש בזמן שהיא בהפסקה או לא עובדת. ששי, הידוע בבורתו הרבה, הוא טבח המסעדה, ששי ממוצא גרוזיני והוא ידוע בנומך קומתו, למען האמת, ששי יודע רק לבשל - כל מה שמחוץ לתחום הבישול, גם מחוץ לתחום המוח של ששי. עוגן, ה-"בלונדינית" של הסדרה, נוהגת להתנהג כאילו היא לוקה בפיגור שכלי ואף מאוהבת בששי מסיבה לא ידועה. דמות נוספת ולא כל-כך נחמדה היא ישהיו טנצר, הנוהג להתקיל את שמש במזימותיו ובתחבולותיו, ברוב המכריע של המקרים, שמש שולף הברקה רגע לפני הצלחת משימתו של טנצר ומונע את מבוקשו. בר, ילד חביב שנוהג לשתות את מיץ הפטל המפורסם של אמפריית השמש, הוא מין חבר של שמש ובנה של רקפת, רקפת עוסקת במיסטיקות למיניהן, דבר המסיט את יחסה אל המסטיקה במקום אל בנה בר.


שמש ובר בשיחה.

הסדרה מתנהלת במסעדתו של שמש, שם קוראים דברים מוזרים ולא צפויים בכלל. יום אחד, כאשר טנצר חיפש עד ראייה כדי להפליל את שמש, הביא טנצר חסר בית גוסס, הלביש אותו בחליפה והביא אותו אל אמפריית השמש. לפתע, מצא שמש את האיש שטנצר הביא מת בתוך המסעדה וגם קופסא מיסטית לידו, שמש ואתי ניסו להסתיר את האיש המת ולבסוף שמש מגלה שהאיש חי ונושם ומציל אותו ממוות. אתי המלצרית מצאה לה חבר מליונר שמציע לה לטוס אמו לחו"ל, אך חברי "אמפריית השמש" מצליחים להשאיר את אתי בארץ תחת הסלוגן "אתי, אל תלכי". מרכוס, אדם קוריאני, מגיע אל אמפריית השמש ומחליט שהוא זה שמחליט על האימפריה, מרכוס הופך את המקום ומחלק כוכבים למי שעובד טוב, מעניש את העובדים הלא טובים, ובעיר מזכיר את המשפט הידוע "49% שלך, 51% של הקוראנים", את המשפט מרכוס אומר בכל אחת מהצעותיו הטיפשיות. בנוסף על מרכוס, מגיעה זואי, זואי גרה בבנינו של שמש והיא נוהגת ללכת למועדונים, בין היתר היא מלמדת את שמש את "שפת המועדונים", הכוללת מילים כגון: "פצצות לגבות", "רסיסים לריסים" ועוד. בסופו של דבר, הלך שמש עם זואי למועדון והראה בפומבי כמה הוא מבין בשפת המועדונים בעזרת המשפטים: "קלצ'ניקוב לאף" ו-"ירי ארטילרי לאוזן". והנה עונת החתונות, שמש מתחתן עם אתי כאשר הוא מציע לה נישואין בצורה רומנטית בתוך אימפריית השמש, ו-"שלישיה" נוספת של בורי הסדרה מתחתנים בחתונה משולשת הכוללת את עוגן, ששי וחמי, איש עשיר העובד בעיקר בהפקות של סרטים. בפרקים האחרונים, בר הילדון כבר לא ילדון, אלא נער בן 13, שמש מת ונשמתו נשלחת לגן עדן, שם נודע לו כי הוא מת בעקבות החטא "קמצנות", אך לבסוף ניצל מכייון שאמר שהוא לא יהיה קמצן יותר לעולם. על הדרך, הוא מבטיח שהוא יממן את חתונתם של טנצר ואהובתו צילה, ובנוסף על כך נודע לו שיש לו בן, לרוע מזלו של שמש, בנו עוסק בתחום הכדורסל ולא הכדורגל כפי ששמש רצה. לאחר כל הבעיות, הכל חוזר לשגרה ומסתיים בשיר "איזה עולם" בביצועה של הלהקה "טיפקס" ובכיכובם של כל הכוכבים מכל העונות.


קריקטורה של הדמות הראשית - נחום שמש.

לסיכום, הסדרה "שמש" היא אחת מן הסדרות הטובות ביותר ששודרו בישראל, אם לא הטובה מביניהן. הסדרה מכילה פרקים יצירתיים מאד ופרועים בעלי רעיונות מצוינים, הומור קליל שפשוט יפיל אתכם מהספה ובין היתר גם משחק מאד איכותי של כל שחקני הסדרה. דבר שקורה בהמון סדרות אחרות ולא קרה פה הוא ירידת הרמה של הסדרה בין העונות, בסדרה "שמש" כל העונות מצויינות ואף משתפרות עם הזמן. את פרקי כל העונות תוכלו לראות בערוץ ה-"V.O.D" מבית "HOT", שם מופיעים כל הפרקים מבלי לדלג על פרק אחד, בנוסף על כך, הכל בחינם וכל אחד יכול להרשות לעצמו לראות את הסדרה המצליחה. אם סדרת קומדיה קורעת מצחוק מעניינת אתכם, הסדרה "שמש" היא בשבילכם ומחכה לכם מעבר לטלוויזיה ב-"V.O.D".

השיר שסגר את הסדרה בכיכובם של הלהקה "טיפקס" וכוכבי הסדרה מכל העונות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה