יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

הפיג'מות 6 - הסיטקום המצליח של ערוץ הילדים חוזר בעונה חדשה!

"הפיג'מות" הינה קומדיית מצבים, אשר הופקה ע"י "טדי הפקות" ומשודרת בערוץ הילדים. לסדרה הופקו בינתיים 6 עונות (עונתה השישית שודרה לראשונה לפני מספר ימים). "הפיג'מות" הוא בעצם שמה של להקה קטנה המתגוררת במרכז תל-אביב. החברים הקבועים בלהקה ואלו שהקימו אותה, הם: אילן רוזנפלד, עודד פז וקובי פרג'. בעונות 1-3, התלוותה לשלישייה גם אלונה טל, אך עקב מעברה לחו"ל, הוחלפה בימית סול בעונה הרביעית של הסדרה, שבה גם הצטרף לסדרה שחקן נוסף בשם יובל סגל, המגלם את בן-דודו של אילן - נתן. בעונה החמישית הגיעה דנה פרידר להשתתף בסדרה (בנוסף לימית סול), נתן עזב. בעונה השישית, יובל סגל חזר לגלם את נתן בנוסף לימית ודנה שנשארו בסדרה. מתחת לבניין שבו "הפיג'מות" מתגוררים, נמצא ה"המבורגרי", בבעלותו של גרי מנדלבאום (יניב פולישוק). העסק הכושל של גרי הוא אחד מהמאפיינים הבולטים של הסדרה והוא מהווה חלק בלתי נפרד ממנה בכל עונותיה של הסדרה.

--------------



שם הסדרה: הפיג'מות.
ז'אנר: קומדיית מצבים.
שנת יציאה: 2003.
משודר בערוץ: ערוץ הילדים.
מספר עונות: 6 (עדיין רצה).
אורך פרק (בממוצע): 22 דקות.
שחקנים: אילן רוזנפלד, עודד פז, קובי פרג', אלוה טל, ימית סול, דנה פרידר, יניב פולישוק, אלי קרן-אסף ויובל סגל.

-----------

הייחוד של הסדרה "הפיג'מות" נמצא בכך שהסדרה "מודעת לעצמה" והשחקנים "מודעים לסדרה" ולקהל הצופים. השחקנים יוצרים קשר עם הצוות שבאולפן במהלך התוכנית ולפעמים גם קוראים להם לתוך הסט. כשאחד מחברי הקאסט מעוניין לפנות אל קהל הצופים במטרה להסביר לו משהו מסוים או כדי להבהיר משהו לילדים שבבית, הוא עושה זאת דרך "המסך הלבן". כאשר אחד מהשחקנים בסדרה אומר "מסך לבן, מסך לבן", השחקן מגיע לאותו המסך בעל הרקע הלבן שם הוא יוצר קשר ישיר עם הקהל שבבית. אילן רוזנפלד, עודד פז וקובי פרג' הם צוות השחקנים הראשי של הסדרה והם מרכיבים את להקת "הפיג'מות", כשאילן על אורגן, קובי על גיטרה ועודד על תופים. דבר נוסף המייחד את הסדרה הוא שכל דמות משחקת את תפקיד עצמה ונקראת בסדרה באותו השם. כמו-כן, קובי פרג' מגלם מספר דמויות שונות בסדרה כשלכל אחת מהן אופי שונה, למשל: פרדי, האמרגן של להקת הפיג'מות, נג'י יו"ר ה"האגודה לתרבות הדיור" ואוהב במיוחד לאכול אצל השכנה, ברכה, המאוהבת בו, ועוד מספר דמויות נוספות.


השלישייה שוטפת כלים בהמבורגרי.

העונות הראשונות של הסדרה (1-3), בהן השתתפה אלונה טל, היו בעלות אחוזי רייטינג גבוהים, אך בגלל סיבות שונות הוחלט לבטל את הסדרה ולא להשיבה לעונה נוספת. למרות זאת, בזכות הרייטינג הרב שצברה הסדרה לשלוש עונותיה ב-"V.O.D" הוחלט שלסדרה תכתב עונה חדשה בהשתתפות אותם השחקנים מלבד אלונה טל, שהוחלפה על-ידי ימית סול עקב מעברה לחו"ל. ימית הצליחה להכניס לעונתה הרביעית של הסדרה פן שונה שלא נראה עד כה בסדרה. העונה הרביעית שהצליחה מאוד מכל הבחינות הביאה אחריה את העונה החמישית שבה נוספה לקאסט דמות חדשה בשם דנה (דנה פרידר) שהיא אחייניתה של שפרה, אשתו של גרי. העונה החמישית לא הצליחה להגיע לתוצאות טובות כמו העונה הרביעית, אך בכל זאת הוחלט על צילום שתי עונות נוספות לסדרה. העונות השישית והשביעית נכתבו וצולמו יחד. ממקצת הפרקים ששודרו עד כה מהעונה השישית שעלתה לפני מספר ימים (בתאריך ה-1/9/10) ניתן לראות שיפור באיכות הפרקים. בנוסף, נראה שניתן לצפות למעל ומעבר מהעונה החדשה.


הקאסט של העונה החמישית.

בעקבות ההצלחה המסחררת של הסדרה הוחלט ליצור לה מספר סדרות-בת שתשודרנה "בין העונות". סדרת הבת הראשונה שנוצרה לסדרה היא "הפיג'מות בקפה קר-סול". קפה קרסול הוא מעין בר-קפה המנוהל ע"י דובלה' (דמות נוספת המגולמת ע"י קובי) והעובדים בו הם חברי להקת הפיג'מות. לאחר מכן נוצרה הסדרה "גרי מנדלבאום בלש פרטי" המגוללת את הרפתקאותיו של גרי העובד כבלש פרטי "בין העונות". לאחר מכן נוצרה סדרת בת נוספת בשם "המופע של דובלה'", שבדומה ל"קפה קר-סול", גם בה האחראי הוא דובלה' שמשדר תוכנית ששמה הוא כשם סדרת הבת וחברי הלהקה עוזרים לו בהכנת הפינות, ארגון האירוחים לתוכנית וכל הסידורים שלפני.


מתוך הפתיח של "הפיג'מות בקפה קר-סול".

גרי (גרשון) מנדלבאום הינו בעל המבורגריה בשם "המבורגרי". ההמבורגרי הוא עסק כושל שלא מביא אליו לקוחות רבים עקב איכות האוכל הירודה המוגשת במקום. לגרי יש ארבעה ילדים: רוני, שייקה, פולי וגברי. רוני (אלי קרן-אסף), בתו הבכורה משתתפת ברוב פרקי הסדרה, ואילו שייקה, פולי וגברי משתתפים במספר מועט ביותר של פרקים. שפרה, אשתו של גרי, לא נראתה בסדרה כלל במצבה הנוכחי, אך נראתה רק כדמות בעבר. על-פי תיאורו של גרי, שפרה היא אישה מלאה, צעקנית ולא יפה במיוחד. במהלך כמעט כל פרק, שפרה מתקשרת להמבורגרי ומשוחחת עם גרי. לרוב היא גם נותנת לו רשימה של קניות שעליו לערוך. במהלך השיחה, כשגרי מנסה לדבר, הוא נקטע ע"י שפרה שלא מפסיקה לצעוק ולא נותנת לו לסיים אפילו משפט אחד.


גרי מנדלבאום. מתוך סדרת הבת "גרי מנדלבאום בלש פרטי".

לסיכום, "הפיג'מות" הינה קומדיה חדשנית הפונה בעיקר לקהל הגילאים הצעיר. ההתמכרות לסדרה מובטחת לאחר צפייה במספר פרקים בודדים והעלילה סוחפת. הדמויות של קובי, הטימטום של עודד והרחמים על אילן עושים עבודה טובה מאוד בחיבור בין שלוש דמויות מרקעים שונים לכאורה, והפיכתם לאחד - ללהקה אחת מגובשת. אז אולי תתאכזבו מזה שבעונה הרביעית אלונה לא משתתפת, אך העונה עצמה לא פחות טובה מקודמותיה. וכזו היא גם היא העונה החמישית והעונה השישית שהחלה לפני ימים ספורים ונראית מבטיחה לא פחות. הסדרה יכולה לשרוד 7 עונות ולגמור עם רייטינג בשמיים, אך לכל דבר טוב חייב להיות סוף. האם הסוף של "הפיג'מות" קרוב?


הקליפ הרשמי של סדרה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה