יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

ExtraSeries

"היפה והחנון" היא תוכנית מציאות ישראלית שהופקה על-ידי חברת "אבוט-רייף-המאירי" עבור ערוץ 10, ומבוססת על התכנית האמריקאית "Beauty and the Geek", שהופקה במקור על-ידי אשטון קוצ'ר. התכנית עוסקת בניסוי חברתי בין מספר גברים המוגדרים כ"חנונים", בלי יכולות חברתיות, ובין נשים יפות, שיש להן עוד מה ללמוד. התוכנית עולה על המסך בערוץ 10 ממש בקרוב, מעוניינים לדעת עוד לגביה? קראו את הסיקור הבא!
--------------------------------------



שם התכנית: "היפה והחנון" / "Beauty and the Geek".

שפהעברית.
ז'אנר:
 תכנית מציאות.
ערוץ שידור10.

מנחהפיני טבגר.מס' מתמודדים20.
שעת השידור: 21:00.
אורך הפרק: 80 דקות.

שנת יציאה: 2008.

--------------------------------------
היפה והחנון הינה תכנית מציאות ישראלית, אשר מבוססת על הפורמט האמריקאי "Beauty and the Geek", בו מפגישים בין עשרה גברים המוגדרים כ"חנונים" המתאפיינים באינטיליגנציה גבוהה, אך חסרי ידע חברתי ועשר נשים המתאפיינות ביופי ויכולות חברתיות גבוהות, אך בחוסר ידע בתחומים בסיסיים. בתחילת העונה המשתתפים מתחלקים לזוגות ומתחרים זה בזו בשלל משימות מאתגרות, כאשר ברוב המקרים משימות הנשים דורשות שינון של חומר ולמידה ומשימות הגברים דורשות יכולות חברתיות. במהלך העונה בני הזוג מבצעים עבודות צוות ובכך מנסים לשפר את התחומים בהם הם חלשים. 
בכל פרק, שני הזוגות שניצחו במשימות נדרשים לבחור בשני זוגות אשר יועמדו להדחה. זוגות אלה נשלחים ל"חדר הניפוי", שם בני הזוג עונים על חידון טריוויה שאותו עורך המנחה. השאלות שהזוגות נשאלים עליהן מבוססות על חומר שהתכוננו אליהם קודם לכן. הזוג שקיבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר ניצל מהדחה וחוזר למשחק, בעוד הזוג שהתמודד מולם וכשל, מודח מיידית מן המשחק וחוזר הביתה. 

החנון התחבר והיפה השכילה. נמרוד ורוקסן זוכי העונה הראשונה.

התכנית כולה עוסקת בניגוד שבין נשים חסרות ידע כללי, ובין גברים חסרי כישורים חברתיים, העונים לסטריאוטיפים המיוחסים בדרך כלל לאינטלקטואלים כמו עיסוק במחשבים, לימודים באוניברסיטה ועוד. ניגוד זה הודגש לעיתים תוך לעג למתמודדים מתחילת התכנית. מצד אחד הוצגו המתמודדים הגברים בצורה סטריאוטיפית, באמצעות כתוביות שהוצמדו לשמם, כגון "מעולם לא נישק בחורה" או "פריק של משחקי מחשב", מצד שני הודגשה תמימותן של הבנות, אם באמצעות תרגום דבריהן בכתוביות שהדגישו את השגיאות הלשוניות בדבריהן ואם כי שידור חוזר של רגעים מביכים כגון חוסר ידיעה לשבץ מיקומים גיאוגרפיים במפה אילמת של מדינת ישראל, או חוסר יכולתה של אחת הבנות להגות את שמו של חבר כנסת מפורסם בישראל.


מתמודדי העונה הראשונה.

במהלך התוכנית עברו המתמודדים "שינוי תדמית". ה"שינוי" אותו עברו הנשים היה בדרך כלל שינון של חומר בנושא שהוגדר מראש על ידי מנחה התוכנית, וכן שינוי בגישה וביחס שלהן אל ה"חנונים", שכן בטבע הדברים מעולם הן לא היו מתייחסות אליהם. ה"שינוי" של ה"חנונים" היה מייקאובר, כלומר, שינוי תדמית חיצונית אשר התבטא בשינוי תסרוקת, לעיתים גילוח של זקן או שפם שלא נראו במקומם ולבוש יותר אופנתי. המשימות שעברו המתמודדים נועדו להדגיש את ה"שינוי". כך למשל, נדרשו הגברים ללכת ברחובות אילת ולבקש מנשים זרות את מספר הטלפון שלהן, כהוכחה לכך שרכשו ביטחון עצמי וכי הפכו מושכים למין השני. הנשים נבחנו על נושאים שונים הקשורים בידע כללי ובאקטואליה, באופנים שונים. בין היתר נדרשו לקריין מהדורת חדשות, ולראיין אורחים באולפן, ביניהם צחי הנגבי ועוזי ברעם, בנושאים הקשורים לעמלות הבנקים. בין המתמודדים נוצרו קשר של חברות קרובה, וקשר קרוב, ולחלק מהמתמודדים היה אף רומן במסגרת התכנית. הזוג האחרון שנשאר בתכנית ומנצח זוכה בפרס של כ-200 אלף שקלים ובנוסף גם כבוד רב.


יואב אקסן לפני ואחרי, הייתם מזהים אותו?
לסיכום, התכנית, ללא צל של ספק, הינה תוכנית מציאותית-איכותית ואחת תכניות הדגל של ערוץ 10, שבהחלט תגרום לכם לשבת על הספה עד כדי כך שלא תרצו לקום ממנה. התכנית לפי דעתי מלמדת על ערכים, שצריך לקבל את השונה ומראה ניגודים רבים בין עולמות שונים. היא כוללת שילוב מעניין של תוכנית מציאות וניסוי חברתי יוצא דופן מסוגו, דעות אורח חיים ועוד. בקרוב העונה השנייה תעלה למסך, ואני ממליץ בחום לצפות בה, לא תתאכזבו!

הקליפ הרשמי של התוכנית:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה