יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

"חיים אחרים" - דת או מחול?


הסדרה "חיים אחרים" מספרת על חייו של נער דתי בן 22, אשר נפגע בפעולותיו בשירות הצבאי, ובעת שיקומו, מגיע לסדנה לטיפול בתנועה, ושם בפעם הראשונה, נחשף לאומנויות המחול. הוא מחליט לעזוב את הדת ולהתחיל ללמוד ולנסות לרקוד בעצמו. באותו סטודיו ללימוד מחול, פוגש בחורה, אשר משנה את חייו בתחום הדתי, המשפחתי והחברתי. מה הוא יחליט, להמשיך לרקוד? לחזור למשפחתו ולדת? המשיכו לקרוא ותדעו.

-------------------------------


שם הסדרה: חיים אחרים.
ז'אנר: דרמה.
רשת שידור: ערוץ 2.
אורך פרק: כ-45 דקות.
מספר עונות: 1.
שחקנים: עוז זהבי, דניאל גל, שי-לי הירש, מיקי לאון, רמי הויברגר, דניאל סבג ויורם חטב.

-------------------------------

יקיר חירות, נער דתי מבית דתי, אשר מחלים מפציעותיו בשל שירותו הצבאי, מתחיל להגיע לסדנה לשיקום וטיפול בתנועה, שם הוא מתרגל איך להזיז את הגוף אחרי שנפצע. באותה סדנה הוא רואה חדר ובו אנשים קופצים אחד עם השני ושם, בפעם הראשונה בחייו, פוגש את הריקוד. כמו אהבה ממבט ראשון, כך הוא מתאהב בריקוד ורוצה להתחיל לרקוד בעצמו. הוא עוזב את זוגתו, את משפחתו ואת הדת ונוסע לתל אביב, בציפייה להתחיל לרקוד ולהגיע למקומות גבוהים. הוא פוגש שם את יעל, נערה נחמדה, רקדנית מופלאה, וגם בה מתאהב, כמו בריקוד, אך היא נותנת לו לחשוב שהיא 'קשה להשגה'. היא מתחילה ללמד אותו ריקוד וכך נמשכת העלילה בכך שהם נהיים זוג, אך הוא מגלה עליה עוד דברים שהיא בחיים לא הייתה מספרת לו. כמובן שלא הכל הולך להיות קל בתחום הריקוד. הוא שומע על מורה לריקוד בשם אבידן ומתעקש ללמוד אצלו ואותו מורו מקשה על חייו של יקיר בתחום הריקוד - המשיכו לקרוא כדי לדעת עוד אודות אבידן ואיך הקשה על חייו של יקיר.


יקיר חירות ובת זוגו.

אותו מורה, שנחשב כ-"גורו לריקוד", לא מחבב את יקיר וחושב שאם יצטרף לשיעוריו, הוא יהרוס את הקבוצה, טענות אלו נובעות רק משום שיקיר בא מבית דתי. יקיר לא מפסיק לנסות לשכנע את אבידן לקבל אותו, אך כל זאת לשווא. גם יעל ובנות נוספות מנסות לשכנע אותו להכניס את יקיר לשיעוריו, אך גם אלה לשווא. בהמשך הסדרה מגלים שאבידן אמנם מורה נחשב מאד לריקוד, אך חלק מעבודתו וקידום אנשים נעשים על-ידי יחסי מין איתו ובכך מנסה לשכנע את יקיר ומזמין אותו לביתו. לא רק אבידן מקשה על חייו של יקיר, גם אחיו של יקיר שטעו שחייו נהרסים בגלל שאחיו יקיר עזב את הדת, וזה נובע מבעיות בצבא ובשכונה. הוריו לוחצים עליו גם כן וכל פעם מנסים לשכנעו לחזור אל הדת, אל הבית. הבעיות בבית הדתי עם הוריו של יקיר ואחיו גוברים כל הזמן כאשר אביהם עובר מעבודה לעבודה ולא יודע מה הוא באמת רוצה.


יעל (דניאל גל) ואבידן (מיקי לאון).

לסיכום, הסדרה "חיים אחרים" היא סדרת הדרמה בין הטובות שנראו. לא צריך להיות רקדן או בן אדם דתי כדי לראות אותה, היא חובה כמעט לכל אחד. היא משלבת קטעי דרמה, מתח, מריבות, כך שהיא מתאימה לכל גיל. אין בה רגע בלי מתח של 'מה יקרה איתו' ו-'מה יקרה איתה'? היא כמו כן מתארת סיפור שיכול לקרות לכל משפחה. אתם בטח תוכלו לשים לב לפנים מוכרות בסדרה כגון עוז זהבי אשר שיחק ב"עספור" וב-"האי", שי-לי הירש אשר משחקת ב"חסמבה דור 3", מיקי לאון אשר שיחק ב-"חטופים" ובכל מיני מופעי תרבות אחרים למיניהים ועוד. הסדרה היא חינמית וניתן לצפות בה בערוץ 2, כל יום חמישי בשעה 22:15, או אפילו ב-V.O.D ובאינטרנט.
-------------------------------

פרומו הסדרה:

תגובה 1:

  1. מסכימה לחלוטין. מדובר על עלילה יצירתית, על צוות שחקנים מעולה ועל הפקה שפשוט מצליחה לגעת. אני לא דתיה ובטח שלא רקדנית, אבל הצלחתי מאוד להתחבר לסיפור ולהתרגש ממנו.
    אני חושבת שאני אפילו אראה אותה שוב בצפיה ישירה, יש סדרות שאי אפשר להסתפק בלראות אותן פעם אחת.

    השבמחק