יום שישי, 3 בדצמבר 2010

"מעצר בית" - קיציס ופרידמן במעצר בית!

"מעצר בית", תוכנית המשודרת בערוץ 2 המספרת על איל קיציס וטל פרידמן, שפתחו פארק שעשועים שהקימו על שמם, שנגמר באסון; אחת מרכבות הפארק נפלה ונהרגו 21 "סלבס". קיציס ופרידמן נכנסו למעצר בית, ואיתו צוות דוקומנטרי המתעד את נסיונותיהם להתרגל למצב החדש ולהחזיר את מעמדם האבוד. מעוניינים לשמוע עוד? רוצים לדעת מה יהיה בהמשך? מה יהיה בגורלם של קיציס ופרידמן? האם שווה לראות את הסדרה? המשיכו לקרוא את הסיקור!

------------------------------------



שם הסדרה: "מעצר בית".
מספר פרקים: 10.
אורך פרק: 21 דקות.
תאריך יציאה: 13.10.10.
שחקנים: איל קיציס, טל פרידמן ועוד.
יוצרים: גיורא חמיצר, איל קיציס, טל פרידמן.

------------------------------------

"מעצר בית", תוכנית המספרת על איל קיציס וטל פרידמן, אשר הקימו פארק שעשועים על שמם, עד שקרא האסון - אחת מן הרכבות בפארק נפלה, כאשר היו עליה מספר גדול של נוסעי "סלבס", ליתר דיוק 21. קיציס ופרידמן הסתבכו בפרשה ונעצרו, קיבלו כעונש מעצר בית, אשר אומר שאין להם את האפשרות לצאת מהבית - ישנו מכשיר אלקטרוני שמצפצף ברגע שהם דורכים מחוץ למפתן ביתם. קיציס ופרידמן החליטו לקחת איתם צוות דוקומנטרי, אשר יתעד את כל ההתרחשויות בבית, כל הבעיות שלהם ואיך הם הולכים להתרגל למצב החדש. לקיציס ופרידמן יש עוזרת אישית, אשר מעדכנת אותם במצב שלהם ומסביבם, עוזרת להם בדברים הקטנים והמעצבנים במעצר כגון הבאת אוכל וחפצים וכמובן, העוזרת מעדכנת את קיציס ופרידמן בכל מה שקורה בחוץ.


קיציס ופרידמן במעצר בית. מה צופה לעתיד?

בפרק הראשון והשני, קיציס ופרידמן צריכים להתרגל למצב החדש - לשהות במעצר בית, ללא אפשרות יציאה. לאחר כל הפרשה, קיציס ופרידמן החליטו לשהות בביתו של קיציס, והחבר'ה מחליטים ללכת על הגישה החיובית: "אנשים שומעים מעצר, אנחנו שומעים בית". לאחר מכן, פרידמן העלה כמה סוגיות - מה שאי-אפשר לעשות בחוץ, כגון: ים, ברים, הופעות, טיול האופניים שפרידמן אוהב, שמש, כוסיות והמסעדה האהובה על פרידמן - "המיט-בר". לבסוף החליטו שמעצר בית זה "חרא". לאחר-מכן, העוזרת האישית של קיציס ופרידמן קיבלה טלפון מ"ארץ נהדרת" (התוכנית שקיציס ופרידמן מגישים), אשר מודיעה להם שהם מפוטרים ושיבואו לקחת את הדברים שלהם, ובנוסף, לקחו להם את החניה שכל-כך אהבו. בהמשך העלילה, פרידמן החליט שהוא רוצה ללכת לאכול בחוץ למשך חצי שעה במסעדה האהובה עליו, "מיט-בר", וניסה לעבור את הבניין והאזיק האלקטרוני שנמצא בגופם התחיל לזעוק. פרידמן ניסה ללכת בכל זאת, אך השוטר הגיע והכניס אותו חזרה. 


מאחורי הקלעים של "מעצר בית". כל המפורסמים כאן.

פרידמן לא רגיל לעניין שהוא לא יכול לצאת מהבית ומחליט שאין לו אוויר, קשה לו להתרגל למצב. לאחר מכן, חשב על רעיון - בדק מאיפה האזיק מתחיל לצפצף, וראה שזה נמצא בלובי הבניין - פרידמן החליט לשים שם כורסה ואף לעשות על האש. בהמשך, "ארץ נהדרת" מתקשרת שוב ואמרו למזכירתם שהם רוצים לצלם אותם בביתם לקטע מארץ נהדרת, אך לבסוף מדובר על לעשות "פיילוט" אחרון המודיע של פרישה, ולהודיע על המנחה החדש - ערן זרחוביץ'. בפרק השני, אגם רודברג מבקשת חברות מתוקשרת מקיציס - אגם רוצה להיות הילדה הרעה והלא הטובה כפי שמציגים אותה בתקשורת, לכן, היא רוצה להיות "החברה" של איל קיציס האסיר. אגם וקיציס חושבים על אסטרטגיות ואפשרויות איך לפרסם את החברות המתקשורת הזאת, בין אם זה צילום פפארצי או ראיון. לבסוף, החליטו לעשות ריב מתוקשר שנמצא ליד גיל ריבה - המראיין, אשר אגם מכניסה סטירות לקיציס ומכניסה בציניות המון צעקות באוויר. בצד השני של הבית נמצא פרידמן, שבנו בא לגור אצלו לסופ"ש מכיוון שאשתו בחופשה. לבנו יש הצגה שהוא משתתף בה, ופרידמן החליט שהוא רוצה לביים אותה מביתו יחד עם כל הכיתה. ההצגה מספרת על הסרט "גריז", שבנו משחק את "צ'וצ'ו" - דמות פיקטבית, והחליט לקדם אותה ולהחליף אותה לתפקיד הראשי. לאחר שפרידמן ראה את צורת המשחק של בנו, התאכזב ולא ידע איך לבשר לו שהוא לא מתאים. הפרקים הבאים אמורים לעלות כל יום רביעי ושישי.


צילומים אחרונים לקראת הפיילוט. קשת ללא גבולות.
לסיכום, הסדרה מאוד משעשעת, עלילה טובה ושחקנים מצוינים. בסדרה מופיעים המון מפורסמים בתפקיד אורח, לדוגמא: אגם רודברג שהופיעה בפרק השני. הכותבים גיורא חמיצר, איל קיציס וטל פרידמן החליטו לא להתפשר ושלא תהיינה צנזורה - המון קטעים מלוכלכים שלא מתאימים לערוץ 2. התוכנית רק התחילה את דרכה, אז מה שנשאר לנו זה להמשיך לצפות - כי יש למה לחכות. התוכנית משודרת בערוץ 2, בכל שבוע ביום רביעי בשעה 21:55 וביום שישי בשעה 22:20. פרקים מלאים וקטעים ייחודים תוכלו למצוא באתר הרשמי - מאקו.

יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

"שמש" - הסדרה שתפיל אתכם מצחוק!


הסדרה "שמש" הינה סדרת קומדיה המגוללת את חייו של בעל מסעדה לא מפוארת במיוחד בשם "אמפריית השמש". שמש נוהג שלא לתת לאחרים כסף ללא תמורה או לקנות מוצרים ביוקר, כלל זה מתקיים כל עוד ישהיו טנצר הידוע בכינוי "טנצר המניאק" לא נמצא בסביבה. ככינויו, טנצר ידוע בתחבולות רבות ומעשים מציקים ומעצבנים כלפי שמש, כמו כן, טנצר נוהג לאכול את סנדביץ' הפסטרמה שלו באמפריית השמש. רוצים לדעת עוד אודות הסדרה המוצלחת "שמש"? קראו את הסיקור הבא.

--------------------------------------------


שם הסדרה: "שמש".
ז'אנר: קומדיה.
מספר פרקים: 142.
מספר עונות: 6 עונות.
אורך פרק: 28 דקות.
תקופת שידור: 1997 - 2004.
שחקנים: צביקה הדר, גלית גיאת, אורלי ויינרמן, זבולון מושיאשווילי, גדי רבינוביץ' ואליעד נחום.

--------------------------------------------

נחום שמש, באר-שבעי קמצן ממוצא רומני, החליט לפתוח מסעדה בעיר תל-אביב ולמסעדה הוא קרא בשם "אמפריית השמש". במסעדה מספר מצומצם של סועדים ובנוסף עוד כמה עובדים חביבים הקשורים לשמש. אתי, אשר שמש נוהג לכנות אותה בכינוי "ג'חנון" בעקבות מוצאה התימני, היא המלצרית של המסעדה והיא נוהגת לדבר רבות עם שמש בזמן שהיא בהפסקה או לא עובדת. ששי, הידוע בבורתו הרבה, הוא טבח המסעדה, ששי ממוצא גרוזיני והוא ידוע בנומך קומתו, למען האמת, ששי יודע רק לבשל - כל מה שמחוץ לתחום הבישול, גם מחוץ לתחום המוח של ששי. עוגן, ה-"בלונדינית" של הסדרה, נוהגת להתנהג כאילו היא לוקה בפיגור שכלי ואף מאוהבת בששי מסיבה לא ידועה. דמות נוספת ולא כל-כך נחמדה היא ישהיו טנצר, הנוהג להתקיל את שמש במזימותיו ובתחבולותיו, ברוב המכריע של המקרים, שמש שולף הברקה רגע לפני הצלחת משימתו של טנצר ומונע את מבוקשו. בר, ילד חביב שנוהג לשתות את מיץ הפטל המפורסם של אמפריית השמש, הוא מין חבר של שמש ובנה של רקפת, רקפת עוסקת במיסטיקות למיניהן, דבר המסיט את יחסה אל המסטיקה במקום אל בנה בר.


שמש ובר בשיחה.

הסדרה מתנהלת במסעדתו של שמש, שם קוראים דברים מוזרים ולא צפויים בכלל. יום אחד, כאשר טנצר חיפש עד ראייה כדי להפליל את שמש, הביא טנצר חסר בית גוסס, הלביש אותו בחליפה והביא אותו אל אמפריית השמש. לפתע, מצא שמש את האיש שטנצר הביא מת בתוך המסעדה וגם קופסא מיסטית לידו, שמש ואתי ניסו להסתיר את האיש המת ולבסוף שמש מגלה שהאיש חי ונושם ומציל אותו ממוות. אתי המלצרית מצאה לה חבר מליונר שמציע לה לטוס אמו לחו"ל, אך חברי "אמפריית השמש" מצליחים להשאיר את אתי בארץ תחת הסלוגן "אתי, אל תלכי". מרכוס, אדם קוריאני, מגיע אל אמפריית השמש ומחליט שהוא זה שמחליט על האימפריה, מרכוס הופך את המקום ומחלק כוכבים למי שעובד טוב, מעניש את העובדים הלא טובים, ובעיר מזכיר את המשפט הידוע "49% שלך, 51% של הקוראנים", את המשפט מרכוס אומר בכל אחת מהצעותיו הטיפשיות. בנוסף על מרכוס, מגיעה זואי, זואי גרה בבנינו של שמש והיא נוהגת ללכת למועדונים, בין היתר היא מלמדת את שמש את "שפת המועדונים", הכוללת מילים כגון: "פצצות לגבות", "רסיסים לריסים" ועוד. בסופו של דבר, הלך שמש עם זואי למועדון והראה בפומבי כמה הוא מבין בשפת המועדונים בעזרת המשפטים: "קלצ'ניקוב לאף" ו-"ירי ארטילרי לאוזן". והנה עונת החתונות, שמש מתחתן עם אתי כאשר הוא מציע לה נישואין בצורה רומנטית בתוך אימפריית השמש, ו-"שלישיה" נוספת של בורי הסדרה מתחתנים בחתונה משולשת הכוללת את עוגן, ששי וחמי, איש עשיר העובד בעיקר בהפקות של סרטים. בפרקים האחרונים, בר הילדון כבר לא ילדון, אלא נער בן 13, שמש מת ונשמתו נשלחת לגן עדן, שם נודע לו כי הוא מת בעקבות החטא "קמצנות", אך לבסוף ניצל מכייון שאמר שהוא לא יהיה קמצן יותר לעולם. על הדרך, הוא מבטיח שהוא יממן את חתונתם של טנצר ואהובתו צילה, ובנוסף על כך נודע לו שיש לו בן, לרוע מזלו של שמש, בנו עוסק בתחום הכדורסל ולא הכדורגל כפי ששמש רצה. לאחר כל הבעיות, הכל חוזר לשגרה ומסתיים בשיר "איזה עולם" בביצועה של הלהקה "טיפקס" ובכיכובם של כל הכוכבים מכל העונות.


קריקטורה של הדמות הראשית - נחום שמש.

לסיכום, הסדרה "שמש" היא אחת מן הסדרות הטובות ביותר ששודרו בישראל, אם לא הטובה מביניהן. הסדרה מכילה פרקים יצירתיים מאד ופרועים בעלי רעיונות מצוינים, הומור קליל שפשוט יפיל אתכם מהספה ובין היתר גם משחק מאד איכותי של כל שחקני הסדרה. דבר שקורה בהמון סדרות אחרות ולא קרה פה הוא ירידת הרמה של הסדרה בין העונות, בסדרה "שמש" כל העונות מצויינות ואף משתפרות עם הזמן. את פרקי כל העונות תוכלו לראות בערוץ ה-"V.O.D" מבית "HOT", שם מופיעים כל הפרקים מבלי לדלג על פרק אחד, בנוסף על כך, הכל בחינם וכל אחד יכול להרשות לעצמו לראות את הסדרה המצליחה. אם סדרת קומדיה קורעת מצחוק מעניינת אתכם, הסדרה "שמש" היא בשבילכם ומחכה לכם מעבר לטלוויזיה ב-"V.O.D".

השיר שסגר את הסדרה בכיכובם של הלהקה "טיפקס" וכוכבי הסדרה מכל העונות:

הפיג'מות 6 - הסיטקום המצליח של ערוץ הילדים חוזר בעונה חדשה!

"הפיג'מות" הינה קומדיית מצבים, אשר הופקה ע"י "טדי הפקות" ומשודרת בערוץ הילדים. לסדרה הופקו בינתיים 6 עונות (עונתה השישית שודרה לראשונה לפני מספר ימים). "הפיג'מות" הוא בעצם שמה של להקה קטנה המתגוררת במרכז תל-אביב. החברים הקבועים בלהקה ואלו שהקימו אותה, הם: אילן רוזנפלד, עודד פז וקובי פרג'. בעונות 1-3, התלוותה לשלישייה גם אלונה טל, אך עקב מעברה לחו"ל, הוחלפה בימית סול בעונה הרביעית של הסדרה, שבה גם הצטרף לסדרה שחקן נוסף בשם יובל סגל, המגלם את בן-דודו של אילן - נתן. בעונה החמישית הגיעה דנה פרידר להשתתף בסדרה (בנוסף לימית סול), נתן עזב. בעונה השישית, יובל סגל חזר לגלם את נתן בנוסף לימית ודנה שנשארו בסדרה. מתחת לבניין שבו "הפיג'מות" מתגוררים, נמצא ה"המבורגרי", בבעלותו של גרי מנדלבאום (יניב פולישוק). העסק הכושל של גרי הוא אחד מהמאפיינים הבולטים של הסדרה והוא מהווה חלק בלתי נפרד ממנה בכל עונותיה של הסדרה.

--------------



שם הסדרה: הפיג'מות.
ז'אנר: קומדיית מצבים.
שנת יציאה: 2003.
משודר בערוץ: ערוץ הילדים.
מספר עונות: 6 (עדיין רצה).
אורך פרק (בממוצע): 22 דקות.
שחקנים: אילן רוזנפלד, עודד פז, קובי פרג', אלוה טל, ימית סול, דנה פרידר, יניב פולישוק, אלי קרן-אסף ויובל סגל.

-----------

הייחוד של הסדרה "הפיג'מות" נמצא בכך שהסדרה "מודעת לעצמה" והשחקנים "מודעים לסדרה" ולקהל הצופים. השחקנים יוצרים קשר עם הצוות שבאולפן במהלך התוכנית ולפעמים גם קוראים להם לתוך הסט. כשאחד מחברי הקאסט מעוניין לפנות אל קהל הצופים במטרה להסביר לו משהו מסוים או כדי להבהיר משהו לילדים שבבית, הוא עושה זאת דרך "המסך הלבן". כאשר אחד מהשחקנים בסדרה אומר "מסך לבן, מסך לבן", השחקן מגיע לאותו המסך בעל הרקע הלבן שם הוא יוצר קשר ישיר עם הקהל שבבית. אילן רוזנפלד, עודד פז וקובי פרג' הם צוות השחקנים הראשי של הסדרה והם מרכיבים את להקת "הפיג'מות", כשאילן על אורגן, קובי על גיטרה ועודד על תופים. דבר נוסף המייחד את הסדרה הוא שכל דמות משחקת את תפקיד עצמה ונקראת בסדרה באותו השם. כמו-כן, קובי פרג' מגלם מספר דמויות שונות בסדרה כשלכל אחת מהן אופי שונה, למשל: פרדי, האמרגן של להקת הפיג'מות, נג'י יו"ר ה"האגודה לתרבות הדיור" ואוהב במיוחד לאכול אצל השכנה, ברכה, המאוהבת בו, ועוד מספר דמויות נוספות.


השלישייה שוטפת כלים בהמבורגרי.

העונות הראשונות של הסדרה (1-3), בהן השתתפה אלונה טל, היו בעלות אחוזי רייטינג גבוהים, אך בגלל סיבות שונות הוחלט לבטל את הסדרה ולא להשיבה לעונה נוספת. למרות זאת, בזכות הרייטינג הרב שצברה הסדרה לשלוש עונותיה ב-"V.O.D" הוחלט שלסדרה תכתב עונה חדשה בהשתתפות אותם השחקנים מלבד אלונה טל, שהוחלפה על-ידי ימית סול עקב מעברה לחו"ל. ימית הצליחה להכניס לעונתה הרביעית של הסדרה פן שונה שלא נראה עד כה בסדרה. העונה הרביעית שהצליחה מאוד מכל הבחינות הביאה אחריה את העונה החמישית שבה נוספה לקאסט דמות חדשה בשם דנה (דנה פרידר) שהיא אחייניתה של שפרה, אשתו של גרי. העונה החמישית לא הצליחה להגיע לתוצאות טובות כמו העונה הרביעית, אך בכל זאת הוחלט על צילום שתי עונות נוספות לסדרה. העונות השישית והשביעית נכתבו וצולמו יחד. ממקצת הפרקים ששודרו עד כה מהעונה השישית שעלתה לפני מספר ימים (בתאריך ה-1/9/10) ניתן לראות שיפור באיכות הפרקים. בנוסף, נראה שניתן לצפות למעל ומעבר מהעונה החדשה.


הקאסט של העונה החמישית.

בעקבות ההצלחה המסחררת של הסדרה הוחלט ליצור לה מספר סדרות-בת שתשודרנה "בין העונות". סדרת הבת הראשונה שנוצרה לסדרה היא "הפיג'מות בקפה קר-סול". קפה קרסול הוא מעין בר-קפה המנוהל ע"י דובלה' (דמות נוספת המגולמת ע"י קובי) והעובדים בו הם חברי להקת הפיג'מות. לאחר מכן נוצרה הסדרה "גרי מנדלבאום בלש פרטי" המגוללת את הרפתקאותיו של גרי העובד כבלש פרטי "בין העונות". לאחר מכן נוצרה סדרת בת נוספת בשם "המופע של דובלה'", שבדומה ל"קפה קר-סול", גם בה האחראי הוא דובלה' שמשדר תוכנית ששמה הוא כשם סדרת הבת וחברי הלהקה עוזרים לו בהכנת הפינות, ארגון האירוחים לתוכנית וכל הסידורים שלפני.


מתוך הפתיח של "הפיג'מות בקפה קר-סול".

גרי (גרשון) מנדלבאום הינו בעל המבורגריה בשם "המבורגרי". ההמבורגרי הוא עסק כושל שלא מביא אליו לקוחות רבים עקב איכות האוכל הירודה המוגשת במקום. לגרי יש ארבעה ילדים: רוני, שייקה, פולי וגברי. רוני (אלי קרן-אסף), בתו הבכורה משתתפת ברוב פרקי הסדרה, ואילו שייקה, פולי וגברי משתתפים במספר מועט ביותר של פרקים. שפרה, אשתו של גרי, לא נראתה בסדרה כלל במצבה הנוכחי, אך נראתה רק כדמות בעבר. על-פי תיאורו של גרי, שפרה היא אישה מלאה, צעקנית ולא יפה במיוחד. במהלך כמעט כל פרק, שפרה מתקשרת להמבורגרי ומשוחחת עם גרי. לרוב היא גם נותנת לו רשימה של קניות שעליו לערוך. במהלך השיחה, כשגרי מנסה לדבר, הוא נקטע ע"י שפרה שלא מפסיקה לצעוק ולא נותנת לו לסיים אפילו משפט אחד.


גרי מנדלבאום. מתוך סדרת הבת "גרי מנדלבאום בלש פרטי".

לסיכום, "הפיג'מות" הינה קומדיה חדשנית הפונה בעיקר לקהל הגילאים הצעיר. ההתמכרות לסדרה מובטחת לאחר צפייה במספר פרקים בודדים והעלילה סוחפת. הדמויות של קובי, הטימטום של עודד והרחמים על אילן עושים עבודה טובה מאוד בחיבור בין שלוש דמויות מרקעים שונים לכאורה, והפיכתם לאחד - ללהקה אחת מגובשת. אז אולי תתאכזבו מזה שבעונה הרביעית אלונה לא משתתפת, אך העונה עצמה לא פחות טובה מקודמותיה. וכזו היא גם היא העונה החמישית והעונה השישית שהחלה לפני ימים ספורים ונראית מבטיחה לא פחות. הסדרה יכולה לשרוד 7 עונות ולגמור עם רייטינג בשמיים, אך לכל דבר טוב חייב להיות סוף. האם הסוף של "הפיג'מות" קרוב?


הקליפ הרשמי של סדרה:


"חיים אחרים" - דת או מחול?


הסדרה "חיים אחרים" מספרת על חייו של נער דתי בן 22, אשר נפגע בפעולותיו בשירות הצבאי, ובעת שיקומו, מגיע לסדנה לטיפול בתנועה, ושם בפעם הראשונה, נחשף לאומנויות המחול. הוא מחליט לעזוב את הדת ולהתחיל ללמוד ולנסות לרקוד בעצמו. באותו סטודיו ללימוד מחול, פוגש בחורה, אשר משנה את חייו בתחום הדתי, המשפחתי והחברתי. מה הוא יחליט, להמשיך לרקוד? לחזור למשפחתו ולדת? המשיכו לקרוא ותדעו.

-------------------------------


שם הסדרה: חיים אחרים.
ז'אנר: דרמה.
רשת שידור: ערוץ 2.
אורך פרק: כ-45 דקות.
מספר עונות: 1.
שחקנים: עוז זהבי, דניאל גל, שי-לי הירש, מיקי לאון, רמי הויברגר, דניאל סבג ויורם חטב.

-------------------------------

יקיר חירות, נער דתי מבית דתי, אשר מחלים מפציעותיו בשל שירותו הצבאי, מתחיל להגיע לסדנה לשיקום וטיפול בתנועה, שם הוא מתרגל איך להזיז את הגוף אחרי שנפצע. באותה סדנה הוא רואה חדר ובו אנשים קופצים אחד עם השני ושם, בפעם הראשונה בחייו, פוגש את הריקוד. כמו אהבה ממבט ראשון, כך הוא מתאהב בריקוד ורוצה להתחיל לרקוד בעצמו. הוא עוזב את זוגתו, את משפחתו ואת הדת ונוסע לתל אביב, בציפייה להתחיל לרקוד ולהגיע למקומות גבוהים. הוא פוגש שם את יעל, נערה נחמדה, רקדנית מופלאה, וגם בה מתאהב, כמו בריקוד, אך היא נותנת לו לחשוב שהיא 'קשה להשגה'. היא מתחילה ללמד אותו ריקוד וכך נמשכת העלילה בכך שהם נהיים זוג, אך הוא מגלה עליה עוד דברים שהיא בחיים לא הייתה מספרת לו. כמובן שלא הכל הולך להיות קל בתחום הריקוד. הוא שומע על מורה לריקוד בשם אבידן ומתעקש ללמוד אצלו ואותו מורו מקשה על חייו של יקיר בתחום הריקוד - המשיכו לקרוא כדי לדעת עוד אודות אבידן ואיך הקשה על חייו של יקיר.


יקיר חירות ובת זוגו.

אותו מורה, שנחשב כ-"גורו לריקוד", לא מחבב את יקיר וחושב שאם יצטרף לשיעוריו, הוא יהרוס את הקבוצה, טענות אלו נובעות רק משום שיקיר בא מבית דתי. יקיר לא מפסיק לנסות לשכנע את אבידן לקבל אותו, אך כל זאת לשווא. גם יעל ובנות נוספות מנסות לשכנע אותו להכניס את יקיר לשיעוריו, אך גם אלה לשווא. בהמשך הסדרה מגלים שאבידן אמנם מורה נחשב מאד לריקוד, אך חלק מעבודתו וקידום אנשים נעשים על-ידי יחסי מין איתו ובכך מנסה לשכנע את יקיר ומזמין אותו לביתו. לא רק אבידן מקשה על חייו של יקיר, גם אחיו של יקיר שטעו שחייו נהרסים בגלל שאחיו יקיר עזב את הדת, וזה נובע מבעיות בצבא ובשכונה. הוריו לוחצים עליו גם כן וכל פעם מנסים לשכנעו לחזור אל הדת, אל הבית. הבעיות בבית הדתי עם הוריו של יקיר ואחיו גוברים כל הזמן כאשר אביהם עובר מעבודה לעבודה ולא יודע מה הוא באמת רוצה.


יעל (דניאל גל) ואבידן (מיקי לאון).

לסיכום, הסדרה "חיים אחרים" היא סדרת הדרמה בין הטובות שנראו. לא צריך להיות רקדן או בן אדם דתי כדי לראות אותה, היא חובה כמעט לכל אחד. היא משלבת קטעי דרמה, מתח, מריבות, כך שהיא מתאימה לכל גיל. אין בה רגע בלי מתח של 'מה יקרה איתו' ו-'מה יקרה איתה'? היא כמו כן מתארת סיפור שיכול לקרות לכל משפחה. אתם בטח תוכלו לשים לב לפנים מוכרות בסדרה כגון עוז זהבי אשר שיחק ב"עספור" וב-"האי", שי-לי הירש אשר משחקת ב"חסמבה דור 3", מיקי לאון אשר שיחק ב-"חטופים" ובכל מיני מופעי תרבות אחרים למיניהים ועוד. הסדרה היא חינמית וניתן לצפות בה בערוץ 2, כל יום חמישי בשעה 22:15, או אפילו ב-V.O.D ובאינטרנט.
-------------------------------

פרומו הסדרה:

"הבורר", סדרת הפשע האיכותית והמצליחה ביותר!


הבורר הינה סדרת פשע ישראלית מז'אנר הדרמה שהגיחה במסכי הטלוויזיה שלנו בחסות "HOT". הסדרה החלה את דרכה בערוץ 3 משנת 2007, ועד כה זכינו לראות שתי עונות ממנה. במרכז העלילה מככב נדב פלדמן, עובד סוציאלי צעיר שחייו נראים נורמיטיביים למדי, עד ליום בו הוא מבין שעולמו השתנה. נדב, מגלה כי הוא מאומץ ואביו הינו ברוך אסולין - הבורר. רוצים לדעת עוד על הסדרה? המשיכו לקרוא את הסיקור!

-------------------------------------------------

"הבורר"


יוצרי הסדרה: שי כנות, רשף לוי.
חברת ההפקה: JCS.
במאי הסדרה: שי כנות.
סוג הסדרה: דרמה, פשע.
כוכבי הסדרה: משה איבגי, שלומי קוריאט, מיה מרון, חנה אזולואי-הספרי, אניה בוקשטיין ויהודה לוי.
מספר הפרקים בעונה: 10.
מספר עונות בסה"כ: 2.
אורך הפרק: 45 דקות.

-------------------------------------------------

"הבורר" נחשבת כאחת הסדרות המצליחות והפופולריות ביותר בישראל, אשר החלה את דרכה בשנת 2007 וכללה עד כה 2 עונות מרתקות ומצליחות ביותר. הסדרה שודרה במשך שתי העונות בערוץ "HOT 3". בעונה הראשונה, מתואר סיפורו של ברוך אסולין, ראש משפחת פשע ובעל רגש דתי וערכים ליהדות, המשמש כבורר בעולם התחתון. אנשים פונים אליו כדי לקבל יעוץ ו/או להכריע במחלוקות אישיות ועסקיות, לכן נקרא הבורר. סיפור אחר המתואר במקביל הוא סיפורו של נדב פלדמן, עובד סוציאלי צעיר שמגלה כי הוא מאומץ ואביו הינו ברוך אסולין - הבורר. לאחר שגילה מידע זה, הוא התחיל במסע חיפושים ארוך אחר אביו האובד ונכנס עם זאת לעולם הפשע הגדול. בשלב ההיכרות הראשוני שלהם, נדב מספר לברוך על סיפור חייו עד כה ומזכיר כי אביו לא מכיר בו עד היום, בטענה שהוא לא בכך. מאוחר יותר, לאחר שיצא נדב מן ביתו של אביו, מושפל ואומלל, הוא נתקל בעבריין אשר מכה אותו בחוזקה ומאבטחי הבורר ניגשים לעזור לו. מכאן, החלה ההתפתחות והקרבה של ברוך אסולין עם נדב פלדמן.


נדב פלדמן, לפני שחייו השתנו.

העונה השנייה מתחילה עם נסיון התנקשות כושל בבורר, על-ידי אחד מאנשיו אשר בגד בו ורצה לפגוע בו. לאחר חיסול כושל כנקמה של הבורר בשימי אנג'ל, נהרג בשוגג בנו של שימי בן ה-12 וכתוצאה מכך נכנס ברוך אסולין לדיכאון עמוק ועובר לגור בדירת מחסה זמני, אצל נדב פלדמן, דבר הגורם לכך שמעורבותו בעולם הפשע גדלה מיום ליום. נדב התעסק לא רק בענייני הפשע, אלא גם בענייני הרומנטיקה והתאהב באירנה, אשתו של עבריין הנמצא בכלא ובשל כך בוגד באורנה, אשתו לעתיד אשר מאורסת לו והוא נקרע ביניהן. במהלך העונה, הבין הבורר כי עליו למצוא לו יורש לפני שיהיה מאוחר מדי. לאחר כניסתו של אבי הטחול, בנו של הבורר, למארב של האחים קובלובה (אשר היו אנשיו של הבורר לשעבר) הוא ניצל ממוות על-ידי אחיו למחצה, נדב. החלטתו של הבורר הייתה שנדב יהיה המוח של האימפריה ואבי יהיה הכוח. עם זאת, אשתו של הבורר, גילה, אינה רואה את הילד החדש (נדב) בעין יפה, אשר מערער את מעמדו של אבי, ומנסה לחסל את נדב ואת אורנה באמצעות שליחים - הלא הם אנשי הבורר, שכפופים גם לה. בפרק האחרון של העונה, מכים השליחים את אורנה, אשתו של נדב, אשר נמצאת בהריון, ולאחר שנדב מגלה זאת, הוא מחליט לתקוף את יגאל "הנאצי" בלובי של המלון בו הוא שוכן ודוקר אותו, מתוך מחשבה שהוא היה אחראי למעשה זה. העונה השנייה מסתיימת ומשאירה את כל צופיה במתח רב. העונה השלישית עתידה לצאת בסוף השנה 2010 ובמידה והעונה תשגשג ותצליח תהיה גם העונה הרביעית.


ברוך אסולין, הבורר, לאחר חיסולו של רוני אנג'ל.

"הבורר" הינה סדרה מרתקת ומעניינת ביותר לדעתי, סדרה יצירתית והומוריסטית להפליא, שהצליחה ושגשגה במהלך שתי העונות. לעומת זאת קיימת בסדרה תוכן פוגע ואלים, אשר עלול להשפיע על ילדים שצופים בה. לסיכום, הסדרה מומלצת ביותר לאנשים אשר אוהבים דרמה ואקשן.

טריילר:

"עספור" - סדרת הפשע שתדביק אתכם למסך.

"עספור" הינה סדרת פשע חדשה מבית "HOT". הסדרה מגלמת את סיפורם של ארבעה חברים ירושלמים, שמחליטים לעזוב את החיים הנורמליים כדי להתחיל לחיות את החיים בדרך שלהם. ארבעת החברים גרים בחווה נטושה באוטובוס ולא עובדים. רוצים לדעת עוד על הסדרה? קראו את הסיקור הבא.
------------------------------------------------



שפה: עברית
תאריך עלייה מקורי לשידור: 7 במרץ 2010.
סוג: דרמה, מתח, פשע.
ימי שידור: א' - ה'.
ערוץ שידור: HOT3.
סה"כ פרקים לעונה: 50.
יוצרים: חנן סביון, גיא עמיר.
בימוי: רני סער.
שחקנים:
שלום מיכאלשווילי, עוז זהבי, גיא עמיר, חנן סביון, אפרת דור, דן שפירא, דנה פרידר, גלוריה בס קופילביץ,
נתן זהבי, נבו קמחי, אביב אלוש, עמוס תמם, אור בן מלך, אורי גבריאל, יגאל עדיקא, אוולין הגואל, פיני טבגר.

------------------------------------------------

"עספור" הינה סדרת פשע חדשה מבית "HOT", המשודרת בערוץ "HOT3" ונמצאת בעונתה הראשונה. הסדרה מגלמת את סיפורם של ארבעה חברים ירושלמים שמחליטים לעזוב את חייהם הרגילים, במטרה לחיות את חייהם כפי שהם רוצים. אין להם חשבון בנק, הם אינם משלמים מיסים והם מובטלים. כבר בפרק הראשון ניתן לראות את אורח חייהם. שני חברים, "קצר" ו-"ניוטון", הולכים ברחובות ירושלים וצובעים את פניהם בלכלוך, כדי ללכת לבית תמחוי ולהיראות עניים. הם מקבלים אוכל בחינם ולוקחים אותו לחווה, בהם גרים שני החברים האחרים שלהם. כך מתנהלים חייהם של ארבעת החברים, שמטרת חייהם היא להתנתק מהחיים הרגילים. המוטו שלהם הוא: "להתפרנס שחור, לעשן ירוק ולחשוב ורוד" ואת זה ניתן גם לראות בסדרה כולה.


האוטובוס בו חיים ארבעת החברים.

לכל דמות יש אופי ושם משלה. לאחד מהחברים ניתן השם "קצר" וזאת מכיוון שהוא נוטה להתעצבן במהירות. "קצר" דתי מובהק, אך לא בגלל שהוא בחר בכך, אלא מכיוון שהוא נוהג לחבוש כיפה מאז שהיה בגן. הוא מתעמת לרוב עם אנשים במהירות והוא אוהד את קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. שמו של חבר אחר הוא מוטי אמויל, הבחור הבוגר והשקול ביותר בחבורה. הוא נוהג לקבל את ההחלטות ולקבוע מה יעשה כל אחד מהחברים. לפני היותו מובטל, מוטי טס להודו ושם פגש דמות אחרת שמככבת בסדרה בשם שיר. מוטי החליט שהוא אינו הולך לפי דבריו של אביו ולא רכש לעצמו מקצוע לחיים. החבר השלישי הוא "ניוטון". "ניוטון", או בשמו הפרטי מורלי, הוא בן דודו של "קצר" והוא נוהג ללוות אותו לכל מקום. מורלי הוא בנאדם ללא השכלה ובניגוד לחבריו, גם חוכמת הרחוב לא ניכרת עליו. הוא איש פשוט וחרדתי שאוהב תמיד לחשוב על העתיד ו-"לספור עד עשר" בכל מעשה שהוא עושה. החבר הרביעי בחבורה הוא איציק בנסולי. איציק הוא חברו הטוב ביותר של מוטי והוא הגבר של החבורה. תמיד תהיה לידו בחורה, אותה כבש ביופיו. איציק הוא החבר היחיד שיש לו עבודה: הוא עובד במוסך, שם גם הכיר את מוטי. את הכסף שלו מרוויח איציק בצורה לא חוקית, או כפי שנהוג לומר: "מרוויח את כספו בשחור". הוא מעביר מכוניות לא כשירות טסטים רק בשביל הכסף.


ארבעת החברים. (מימן לשמאל: מוטי, "ניוטון", "קצר", איציק.)

העלילה עצמה מבוססת על חוב של מוטי לרשויות, בעקבות עבירת בנייה שביצע סבו ז"ל לפני מותו. סבא שלו היה מאפשר לקבלנים לשפוך את פסולתם בחווה, שלפי המרשמים של עיריית ירושלים היא שטח חקלאי סגור, מה שאוסר על שפיכת פסולת. החוב מצטבר ומצטבר ורק כאשר נודע למוטי עליו, הוא מגלה עד כמה הסכום גדול. הסכום של החוב הוא 750,321 שקלים, אותם חייב מוטי לעירייה בעקבות הגדלת קנסות. בפרק הראשון, נראה מוטי בעת טיולו בהודו, כאשר הוא פוגש בחורה ומתאהב בה. מוטי לא תיאר לעצמו שכמה שנים אחרי, היא תהיה דבר כל-כך מרכזי בחייו. מצידה האחר של העיר, חי איש בשנות ה-20 לחייו בשם עמית, אשר אביו בעליה של חברת ביטוח מצליחה בעיר, בעלת שם ו-וותק העונה לשם "פלד ביטוח". עמית רוצה להוכיח לאביו שהוא יכול לרשת את מקומו כמנכ"ל החברה והוא אף מנסה לרקום עסקה עם העירייה, עסקה שבסופו של דבר לא יוצאת לפועל. העירייה דוחה את חברת הביטוח ויום אחד, כאשר עמית מגיע לעירייה, הוא מגלה כי יש אדם בעיר בשם מוטי שיש לו חוב בסך 750,321 שקלים. עמית מחליט לברר בעצמו מי הוא האדם הזה. חברתו של עמית היא שיר, אותה בחורה אותה הכיר מוטי בהיותו בהודו. בדרך לאירוע משפחתי, מחליט עמית שהוא רוצה לפגוש את מוטי וחברתו מבינה שאותו מוטי זה האחד שבילה איתה בטיולה בהודו. רוצים לדעת איך יגיב עמית? רוצים לדעת מה יקרה עם החוב של מוטי בהמשך? רוצים לדעת מה מקור השם "עספור"? המשיכו לראות את הסדרה!


שיר, חברתו של עמית והאחת שמוטי הכיר בהודו.

לסיכום, הסדרה "עספור" היא בהחלט סדרה מרתקת, מעניינית ומהנה לצפייה. הסיפור והעלילה מותחים מאוד ומציגים צד אחר של החברה של ימינו. לא כולם רוצים לחיות לפי "מירוץ החיים" ולא כולם רוצים לחיות לפי הסטנדרטים שמציבים החיים ואפשר לראות כי ניתן לחיות כך. ארבעת החברים באמת נכנסים לליבם של הצופים. ארבעת השחקנים הם: שלום מיכאלשווילי, אחד מחברי השליישיה הקומית "שלישיית מה קשור?", מגלם את דמותו של מוטי. עוז זהבי, שחקן צעיר ומבטיח, המגלם את דמותו של איציק. "קצר" ו-"ניטויון", בני הדודים בסדרה, שאותם מגלמים שני יוצרי הסדרה - חנן סביון וגיא עמיר. בסה"כ, הסדרה מרתקת ומומלצת מאוד לצפייה!


טריילר הסדרה:


True Blood / דם אמיתי - העונה השלישית מגיעה!


"דם אמיתי", הינה סדרת דרמה ומיסתורין, אשר מגוללת את סיפורם של הערפדים אשר הכריזו על קיומם בעולם ומודיעים כי מסוגלים לחיות מדם סינתטי, שפותח על ידי הסינים ואין להם צורך יותר בדם אנושי. רוב האנשים מתנגדים לקיומם של הערפדים אך מה קורה כשערפד ומלצרית פשוטה שניחנה ביכולת לקרוא מחשבות מתאהבים? מעוניינים לדעת עוד אודות הסדרה? קראו את הסיקור!
הסיקור מכיל ספוילרים.

-------------------------------


שם הסדרה: דם אמיתי \ True Blood.
רשתות שידור: "HBO" בארה"ב ו"YES" בישראל.
שפת הסדרה: אנגלית.
אורך פרקכ-55 דקות.
ז'אנר: דרמה, על טבעי.
יוצר הסדרהאלן בול.
שחקניםאנה פקין, סטפן מויר, רוטינה ויסלי, כריס באוור,
נלסן אליס, ג'ים פארק, עדינה פורטר, קרי פרסטון, לין קולינס, סאם טארמל וראיין קוואנטן,

-------------------------------

העונה הראשונה של "דם אמיתי", מגוללת את סיפורה של סוקי סטקהאוס - מלצרית אשר ניחנה ביכולת לקרוא מחשבות אנושיים. סוקי, התמודדה עם היכולת הזאת במשך כל חייה ואפשר לציין כי לא ממש נהנתה לשמוע כל מחשבה בודדת אשר עוברת במוחו של הבן אדם שיושב מולה, או נמצא בקרבת מקום. סוקי עובדת כמלצרית ב"מרלוט", בר-מסעדה בעיירה בון-טמפ, שם היא מתגוררת. ערב אחד, ערפד בשם ביל קומפטון מגיע למסעדה בה סוקי עובדת. סוקי, המסוגלת לקרוא את מחשבות האנשים, מגלה כי זוג מתארחים במסעדה מנסים לרוקן את דמו של הערפד ולמכורו. היא נחלצת לעזרתו של ביל ועוזרת לו להיחלץ מזוג הנוכלים ובכך זוכה לאמונו ובין השניים מתפתח סיפור אהבה סוחף אך העניינים מסתבכים מכיוון שביל הוא לא הערפד היחיד באיזור. סוקי מתגוררת עם אחיה וסבתה מכיוון שהוריה נספו בשיטפון שפקד את העיירה שנים לפני כן, אחיה של סוקי - ג'ייסון, רודף שמלות ידוע בבון-טמפ ועובד בחברת בנייה ביחד עם חבריו. סכנה נשקפת לג'ייסון כאשר הוא חשוד ברצח של בחורה אשר ניהל איתה מערכת יחסים קצרה אך כשמוכח כזכאי הוא משוחרר ובבון-טמפ מתרחשים רציחות בעלות אופי דומה שכנראה מבוצעות על ידי רוצח סדרתי אשר מעוניין להרוג את כל חובבי הניבים ( חובב ניבים-אוהב לקיים יחסים עם ערפדים ולהינשך).


"רוצח סדרתי אשר מעוניין להרוג את כל חובבי הניבים".

העונה השנייה של דם אמיתי, נפתחת היכן שהסתיימה העונה הקודמת, גופת אישה כשליבה עקור מגופה נמצאת בתוך מכוניתו של אנדי בלפלור - בלש המשטרה של העיירה בון-טמפ, המשטרה מתחילה בחקירה אך מגיעה למבוי סתום. חברתה הטובה ביותר של סוקי, טרה, מגיעה לביתה של מריאן פורסטר, לאחר שזאת לקחה אותה תחת חסותה, עקב תאונת דרכים שטרה הייתה מעורבת בה. טרה מכירה שם בחור בשם אגס, עוד בן חסות שמריאן לקחה אשר היה מעורב בעסקאות סמים והשניים מנהלים מערכת יחסים שטרה חיכתה לה במשך המון זמן. מריאן, מתגלה כאלה מסוג מנדה שמנסה לזמן את האל דיוניסוס אהובה. היא ניחנה ביכולת לשלוט במוחם של האנשים ולעשות בהם כרצונה, היא לוקחת את כל אנשי העיירה ומשתמשת בהם כדי להביא לה את סאם מרלוט, אשר רוצה להקריב אותו כקרובן לאל שלה. בינתיים, סוקי וביל, נשלחים למשימה בדאלאס, כדי למצוא ערפד זקן, בן 2,000 שנה שנחטף על ידי ארגון שנקרא "אחוות השמש" אשר מתנגד לערפדים וכל מה שקשור שמסביבם, ג'ייסון, אחיה של סוקי חבר גם הוא בארגון הנ"ל אך כשמתוודא לעובדה שאחותו עומדת כמחסום בין רצונה של האחווה, הוא מעדיף את אחותו, עוזר לה ומבין כי כל מה שעשה באחווה היו לא יותר משטיפות מוח שעבר על ידי ראש הארגון, סטיב ניולין.


"ניחנה ביכולת לשלוט במוחם של האנשים ולעשות בהם כרצונה".

העונה השלישית של דם אמיתי, תגולל את גם סיפורם של אנשי הזאב החיים בקרבנו וכמובן תמשיך לספר את סיפורה של סוקי סטקהאוס, המלצרית האהובה ובן זוגה ביל. העונה השלישית תחל בארה"ב ב-13.6 ותמנה כ-12 פרקים כמו שאר העונות, יוצרי הסדרה אישרו כי גם עונה רביעית מתוכננת לסדרה המצליחה. הסדרה זכתה בהמון פרסים אשר מעניקים לה גאווה וכבוד מאת HBO, כגון: פרס האמי, פרס גלובוס הזהב, סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר, שיר הפתיחה המקורי הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר בסדרת מתח\אימה (אנה פקין), סדרת הדרמה הטובה ביותר ועוד...

------------------------------------------------

פרומו הסדרה:

אחד נגד מאה - מי יזכה במיליון השקלים?

"אחד נגד מאה" הינו שעשועון טריוויה מצליח בטלוויזיה ובו מתחרה אחד יוצא למשחק טריוויה מול מאה מתחרים אחרים. מטרת האדם היחיד היא לענות על שאלות הטריוויה ולזכות בפרס כספי גבוה. התוכנית בהנחיית אברי גלעד. ההשתתפות בתוכנית מתבצעת ע"י שליחת מכתב בקשה ו/או ביצוע הרשמה טלפונית. רוצים לדעת עוד אודות הסדרה? המשיכו לקרוא את הסיקור! 

-----------------------------



שפהעברית.
ימי שידור: יום שני.
ערוץ שידור: ערוץ 22, רשת.
מנחה: אברי גלעד.
שעת השידור: 21:00.
זמן שידור: 60 דק'.

-----------------------------

"אחד נגד מאה" הינו שעשועון טריוויה טלוויזיוני בהנחיית אברי גלעד. מהלך התוכנית, מתמודד מתחרה אחד מול מאה אנשים שונים ומטרתו היא לענות על כמה שיותר חידות טריוויה טריוויה ובהתאם לכך, להרוויח סכום כסף, אשר משתנה מפעם לפעם. החידות מגוונות במיוחד וישנו הבדל חד בין הרמות שלהן, במיוחד וישנו הבדל חד בין הרמות שלהן. משמע, השאלה הבאה תהיה שאלה קשה יותר מהשאלה המוצגת לפניה. לאדם היחיד יש אפשרויות אשר לא ניתנות למאה המשתתפים האחרים, כגון: 2 רמזים, התמקדות בצילום, פרישה באמצע המשחק, קבלת כל הכסף שהושג עד השלב שאליו הוא הגיע ועוד. המטרה הסופית של המתמודד היחיד היא להצליח להדיח את כל 100 השחקנים שמולו ובכך, לזכות בפרס הכספי הנחשק, מיליון ש"ח. ברגע שהמשתתף היחיד טועה, מתחלק כל הכסף שהוא צבר בין המתמודדים אשר נשארו במשחק ולא נפסלו. במאי 2010, לראשונה מאז החלה התוכנית (2007), השלים המתמודד את החידון במלואו, הביס את מאה חברי ה-"נבחרת" וזכה בפרס הגדול. שעשוען זה פותח בהולנד לראשונה ונמכר לרשתות שידור בארצות שונות, כגון: ישראל, ארה"ב ועוד.


מקדימה: אברי גלעד, מאחורה: 100 המשתתפים, " הנבחרת".

אברי גלעד נולד ב-21 בנובמבר 1962 וגדל בירושלים בשם אברהם קווסטלר. אביו, דב קווסטלר, היה סופר, מתרגם ועורך במרכז ההסברה באוניברסיטה העברית. הוא החל את דרכו בעולם הבידור כבר בשנות ה-80 כשלוהק לשדרן רדיו ב'גלי צה"ל'. 8 שנים לאחר מכן, הוא קיבל תפקיד בסרט, שבסיומו עבר לערוץ הראשון ולוהק להנחיית מספר תוכניות מצליחות. לאחר קריירה מצליחה עד שנת 2001, כאשר היה אברי מנחה תוכניות רבות בעולם הבידור, הוא החליט לגוון בתפקידיו והחליט להגיש תוכניות בוקר יחד עם עלמה זק בערוץ 10. בשנת 2004 אברי חזר לעולם הבידור והנחה שעשועון חדש יחד עם לינוי בר-גפן. לא עבר זמן רב ובשנת 2006 עבר אברי רשמית לערוץ 2, כאשר קיבל את השעשועון "אחד נגד מאה" ותוכנית בוקר חדשה עם עינב גללי. בשנת 2010, כאשר עלתה התוכנית ארץ נהדרת, חוקה אברי מספר פעמים בצורה פוגעת ומזלזלת והגיב ביטויים חריפים על הסדרה.


מנחה השעשועון, אברי גלעד.

לסיכום, הסדרה "אחד נגד מאה" הינה סדרה חינוכית מאוד לעולם בני הנוער. ניתן לקבוע ללא ספק כי הסדרה מאוד פופלרית בחברה ומפתחת את הידע הכללי של אנשים רבים. בתקופה זו משודרת העונה הרביעית של הסדרה. עד כה, רק מתמודד אחד הצליח להדיח את כל מאה המשתפים ולזכות במיליון שקלים. "אחד נגד מאה" נמצאת בראש טבלת הרייטינג מידי שבוע. הסדרה השתדרגה מהעונות הקודמות והציבה לעצמה מטרה: שידורים בסלולרי וקו טלפוני להצטרפות. היא מדוברת ומוכרת מאוד בעולם הבידור ונראה כי זאת התגלית של אברי והוא לא יוותר עליה כל-כך בקלות. בסדרה יש ספיישלים שונים ובמהלכם מביאים מגוון אנשים, כגון: ילדים, מפורסמים, זקנים ועוד. הסדרה מומלצת ומותאמת לכל הגילאים, צפייה מהנה!

האתר הרשמי:
http://reshet.ynet.co.il/9772.aspx

פרומו הסדרה:


'כאן גרים בכיף' - הסדרה שתציל את ערוץ 10?


"כאן גרים בכיף" הינה סדרה קומית מצליחה מאוד בטלווזיה, המגוללת את חייה של משפחה צעירה בת 5 נפשות. המשפחה בעלת 3 בנים ושני הורים שהשמיים בשבילם הם לא הגבול. בין המשתתפים בסדרה הם: גיא לואל, נתי קלוגר, דניאל מורשת ועוד. הסדרה עוד בתחילת דרכה, אך על פי ההכרות הראשונית, אנו מבינים לאן הגענו. רוצים לדעת עוד אודות הסדרה? המשיכו לקרוא את הסיקור!

-----------------------------


שפה: עברית.
ערוץ וימי שידור: ערוץ 10, יום שני.
שחקנים: גיא לואל, נתי קולגר, דניאל מורשת, מעיין אלוני וטוני ברמן.
שעת השידור: 21:00.
זמן שידור: 25 דק'.

-----------------------------

"כאן גרים בכיף" הינה סדרת קומדיה מצליחה מאוד, המגוללת את חייה של משפחה בת 5 נפשות, ביניהם 3 בנים ושני הורים. בסדרה משתתפים חמישה שחקנים ראשיים: גיא לואל, נתי קולגר, דניאל מורשת, טוני ברמן ומעיין אלוני. עד כה שודרו שני פרקים אשר הגיעו לנתוני רייטינג יחסית גבוהים. במהלך הסדרה משתתפים גם שחקנים אורחים שהופכים את חיי המשפחה למעניינים ומצליחים. משמע, האורחים יכולים להיות גם ילדים. לילדי המשפחה אין תחביבים רבים מלבד צפייה ממושכת בטלוויזיה, משחקים ועצלנות, אשר באה לידי ביטוי גם בשאר התחביבים שלהם. הסדרה מלאת הומור שמצטייר במשך כל 25 הדק' של שידור הפרק. הנאה ממושכת מובטחת בצפייה בפרקים.


בני משפחת שלו, 'כאן גרים בכיף'.

כמו בכל סדרה, הכל מתחיל ונגמר בהורים, ענת ויאיר המגולמים ע"י גיא לואל ונתי קלוגר. יאיר הוא גבר בשנות ה-40 לחייו, גילו הוא 41. הוא בן אדם נאה, קצת שמן, קצת מקריח ומאוד עצלן. הוא בעל חנות אופניים ושוב כמו כולם, יאיר חושב על הדרכים כיצד לעשות את המיליון הראשון. יאיר פעיל יותר בעבודה מאשר בבית, ששם, הוא מעדיף להיות שקט ולתת לענת להוביל ולחלק פקודות. ועם זאת, כאשר ענת מבקשת לעשות דבר מסויים, הוא יבצע אותו באופן אוטומטי, לא משנה באיזה מצב הוא נמצא. במהלך הסדרה הוא מחזר ומביע אהבה לענת. ענת מבוגרת מיאיר בשנה ונמצאת בשנות ה-42 לחייה. ענת היא הגוף השולט בבית, היא דואגת לילדים ומחלקת את כל מטלות הבית. היא משליטה סדר בבית, גם אם הדבר גובל ב"זריקת" הערות כלפיי יאיר. היא עובדת בהיי-טק, אך מצד שני גם גאה על כך שהגיעה "מהשכונה". ענת לא רודפת אחרי העושר והיא מקבלת את יאיר עם כל צורת ההתנהגות שלו והשרלטנות הנתפסת ממנו.


מימין, נתי קלוגר המגלמת את ענת. משמאל, גיא לואל המגלם את יאיר.

גם הילדים הם חלק לא קטן בחיים האקטיבים של המשפחה.כמו בכל משפחה יש את הילד הבכור, דניאל. דניאל הוא ילד שלא אוהב להתאמץ. הוא תלמיד מצטיין בלימודים אך עם זאת הם תקוע כל הזמן מול המחשב והטלוויזיה. דניאל לא יגיב למה שקורה סביבו בעת תעסוקותיו במחשב, למעט בחורות ערומות. דניאל כמו יאיר, רוצה לעשות כמה שיותר כסף בזמן מועט למרות היותו בן 15. הוא משתדל לא להסתובב עם אחיו הקטנים. עומרי הילד ה"סנדוויץ'" שונה מאוד מאחיו הגדול. הוא אקטיבי, אוהב ספורט ואוהב אקשן. אין לו בעיה ללכת מכות וכמו אחיו הגדול אוהב בנות עירומות. הוא לומד בכיתה ז' ומעדיף את חוג הכדורגל שרשום אליו מאשר הלימודים לכן, הוא לא תלמיד טוב כמו אחיו האחרים. עומרי הוא ילד חוצפן ומתייחס לזלזול באנשים, הוא ה'מגניב' במשפחה. הילד האחרון והחמוד של המשפחה הוא יהלי. יהלי הוא ילד רגיש, הוא רוצה להציל את כדור הארץ ולהציל את כל החרקים. יהלי בן 7, הוא עולה לכיתה א' מפני שנשאר שנה בגן מסיבת הרגישות. הוא כישרוני וחברותי, ילד טוב ומצטיין, עם זאת הוריו חושבים שכאשר יגדל יהיה 'הומו'. הוא מסתובב המון עם עומרי וכמו אחיו מעוניין לצפות בנשים עירומות גם אם זה גובל את השכנה הזקנה שגרה ממול.


מימין לשמאל, טוני ברמן המגלם את יהלי, דניאל מורשת המגלם את דניאל ומעיין אלוני המגלם את עומרי.

לסיכום, הסדרה "כאן גרים בכיף" הינה סדרה קומית המושכת סוגים שונים של צופים. ניתן לקבוע ללא ספק כי הסדרה מאוד פופלרית ועלולה לעלות את מורל ערוץ עשר בכ-85%. בתקופה זו משודרת העונה הראשונה לסדרה. הסדרה עם נתוני רייטינג גבוהים יחסית. בעולם הטלוויזיה והיא משודרת ביום שני בשעה 21:00. הסדרה מומלצת ומותאמת לכל הגילאים, צפייה מהנה!

האתר הרשמי:
http://family.nana10.co.il/

פרומו הסדרה:

"אל תפיל את המיליון" - השעשעון החדש של ארז טל!

"אל תפיל את המיליון" (באנגלית: "The Million Pound Drop"), השעשועון החדש של ערוץ 2, המשחק ששיגע את בריטניה מגיע לישראל. המשחק מבוסס על הפורמט הבריטי - "The Million Pound Drop", בו מראיינים את הזוגות שיש ביניהם קשר (בני זוג, חברים, שכנים, אחים וכו') ולאחר מכן, המעניינים ביותר יתקבלו. לאחר שמתקבלים למשחק, המשימה היא לענות בסך הכל על שמונה שאלות טריוויה על מנת לזכות בפרס שעומד מולכם - מיליון השקלים. נשמע לכם כל-כך פשוט? רוצים לדעת איך משחקים? קראו את הסיקור!

-------------------
-------




שם התוכנית:
 "אל תפיל את המיליון".
ימי שידוררביעי ושישי.

ערוץ שידורערוץ 2.
מס' מתמודדיםזוגות.
מנחהארז טל.
שעת השידור: 21:00.
זמן שידור:
 45 דקות.

-------------------
-------

הכירו את "אל תפיל את המיליון" של ערוץ 2, השעשעון הבריטי שהגיע גם לישראל. במשחק זה, המתמודדים מתחילים את המשחק עם מיליון שקלים ביד והמטרה שלהם היא לענות על שמונה שאלות בלבד ולהרוויח כמה שיותר כסף מתוך המיליון. על המתמודדים יש להניח את הכסף באופן פיזי, על אחת מבין 4 האפשרויות, כאשר רק תשובה אחת נכונה. במשחק "אל תפיל את המיליון" לא צריך רק חוכמה וידע, יש צורך בפן הכי חשוב בסדרה "הישרדות" - אסטרטגיה, המתמודדים צריכים לחשוב טוב אם לשים את כל הקופה על תשובה אחת או לחלק את התשובות ולא לצאת עם מיליון שקלים במלואם. תשובה נכונה משאירה בידם את הכסף, ואילו תשובה שגויה, מעלימה את הכסף בבת אחת.


ארז טל. לא מפסיק להפתיע.

בפרק הראשון, לאחר שנכשלו שלושה זוגות, עלו האחיות תמר ומירב. הן קיבלו שאלה לא פשוטה בנושא הפוליטיקה, הימרו על כל הקופה וצדקו. בשאלה השנייה היה להן שני נושאים לבחור - תעופה או ארצות, לבסוף בחרו בארצות. השאלה הייתה "איזו מהבאות היא עיר בירה?" - "סידני", "טורונטו", "טריפולי" או "ריו דה ז'נרו". הבנות לא ידעו מה לעשות, אך לבסוף שוב הלכו על כל הקופה, שמו על טריפולי - וצדקו. בפרק השני, האחיות תמר ומירב המשיכו במשחק. המשחק עלה שלב- הפעם יש שלוש אפשרויות ולא ארבע, דבר שמעלה את האפשרות לזכות בסכום כסף גבוה אך גם את האפשרות להפסיד אותו. השאלה הרביעית עלתה: "באיזו מדינה נערכו יותר אולימפיאדות?". כמו שהוזכר, קיימות רק שלוש אפשרויות ולא ארבע, כאשר האפשרויות הן "אוסטרליה", "איטליה" ו"ספרד". הבנות לא ידעו את התשובה, כשלבסוף הן חשבו אסטרטגית ופיצלו - שמו חצי על ספרד וחצי על איטליה. האולם במתח, ארז טל מושך את התשובה... לבסוף, כל הכסף נופל והבנות יוצאות מהאולם בלי כלום.


"Mako". שחקו מהבית וענו על 3 שאלות.

לסיכום, השעשועון הבריטי הפתיע מאוד כשהגיע לישראל ואף גרף אחוזי רייטינג גבוהים מאוד בפרקיו הראשונים (ליתר דיוק - 30.2%). לכל מי שעוד לא צפה בתוכנית, מוזמן להיכנס לאתר הרשמי - מאקו, ולצפות בשלל קטעים ייחודים ואף בפרקים מלאים. התוכנית משודרת בימי רביעי וחמישי, בשעה 21:00. בנוסף, יש שעשעון שעולה לאחר התוכנית "מעצר בית" בשעה 23:00 שמנחה אותו ימית סול, אשר נותן לכם, הצופים, לזכות בפרס של 100,000 שקלים על ידי מענה על שלוש שאלות בלבד. אך כדי לעלות לתוכנית ללא התרעה מוקדמת, יש צורך להיכנס לאתר מאקו ולענות על שאלות טריוויה בזמן אמת.

טריילר הסדרה:

"וייפאאוט"/"Wipeout" - התוכנית שתפיל אתכם!

"Wipeout" הינה תוכנית ריאליטי המשודרת ברשת "ABC" האמריקאית כבר שלוש שנים וסוחפת אחריה מעריצים רבים מסביב לעולם. בכל פרק עשרים וארבעה מתמודדים ינסו את מזלם במסלול המכשולים הגדול והארוך ביותר שאי פעם נבנה, בניסיון לזכות בחמישים אלף הדולרים המוצעים לזוכה. לאחר שינופו המתמודדים בזה אחר זה, ארבעת המתמודדים האחרונים יכנסו ל-"אזור החיסול", משם יצא מנצח שיזכה בחמישים אלף דולרים. רוצים לדעת עוד על הסדרה? קראו סיקור זה! 

-------------------



שם הסדרה: "וייפאאוט"/"Wipeout".
ז'אנר: ריאלטי.
רשת שידור: ABC באמריקה ו-Yes Stars Next בישראל.
מספר עונות: 3.
אורך פרק: כ-45 דקות.
מנחים: ג'ון אנדרסון, ג'ון הנסון וג'יל ווגנר.

-------------------

"Wipeout" הינה תוכנית ריאלטי מצליחה, אשר משודרת במספר מדינות בעולם ואף תגיע לישראל. בכל פרק, אתם תפגשו עשרים וארבעה מתמודדים חדשים להם מטרה ברורה - לשרוד יום שלם של התרסקויות, נפילות וקשיים אחרים, על מנת לזכות בחמישים אלף דולרים. תחילה, ייפגשו המתמודדים עם שלב המוקדמות, אשר מחולק למספר מכשולים המשתנים עם הפרקים. לדוגמה, ה-"מכה מתחת לחגורה", קיר ולידו רצפה דקה אותה המתמודדים יצטרכו לעבור מבלי להיפגע מהאגרופים הנעים הלוך ושוב, אשר מאיימים להפילם למים. דוגמה נוספת היא "הכדורים הגדולים" - ארבעה כדורים אותם המתמודדים יצטרכו לעבור בקפיצות מבלי ליפול למים. שניים עשר המתמודדים שיסיימו את השלב בזמן המהיר ביותר יעברו לשלב הבא.


מתחרה במכשול "הכדורים הגדולים".

אל השלב השני של התחרות מגיעים אך ורק שניים עשר המתמודדים המצטיינים של המוקדמות. בעונה הראשונה והשנייה אתגר "המטאטא" היה משומש לרוב. על המתמודדים היה לעמוד על במות בגובה שלושה מטרים בזמן שמוט מסתובב ביניהם. המתמודדים צריכים לקפוץ מעל המוט אחרת הוא יפיל אותם למים. ששת המתמודדים שיישארו יעברו אוטומטית לשלב הבא אך כאן זה לא נגמר - ששת המתמודדים ימשיכו לשחק עד שיישאר אחד שיזכה בבונוס של אלף דולר. במהלך העונה השנייה נוסף אתגר שונה ושמו "מלך ההר", אתגר בו המתמודדים צריכים לעבור מכשול מסתובב ולהגיע למרכזו. בעונה השלישית שני האתגרים הוחלפו באתגר ה-"דאבל קרוס", בו צריכים המתמודדים לעלות על פלטפורמה מסתובבת מצד אחד ולצאת מהצד השני עד ששישה מתחרים מסיימים ועוברים לשלב הבא.


"המטאטא" - מי יפול ומי ישאר?

ששת המתמודדים ששרדו עוברים לשלב השלישי, ממנו רק ארבעה ימשיכו אל "אזור החיסול". התנהלות השלב השתנתה כאשר הפקת התוכנית שינו את המכשולים מדי פעם. אחד המסלולים היה "קרוסלת המטומטמים", בו המתמודדים מסתובבים בקרוסלה במשך דקה וחצי ולאחר מכן נדרשים לעבור מסלול מכשולים. הראשון שמסיים עובר ל-"אזור החיסול", בעוד שכל היתר חוזרים לסיבוב נוסף בקרוסלה. מסלול נוסף שראינו הוא ה"מסוערס" - מסילת ריצה בה יפוזרו חומרים שונים. כל מתמודד ינסה את מזלו על המסלול לבד והארבעה שיישארו זמן רב ביותר ימשיכו לשלב הרביעי. השלב השלישי היה גם במספר פרקים ה-"מסלול החלקלק", בו בדומה ל-"קרוסלת המטומטמים", כאשר אחד מסיים את המסלול כל היתר מתחילים אותו שוב, ה-"בוריוסבול", מסלול המזכיר מגרש בייסבול בו המתמודדים עוברים מכשולים רבים עד שארבעה מסיימים ועוד.


שישה מתחרים על "קרוסלת המטומטמים".

הגמר, "אזור החיסול", הינו האתגר הכי קשה ומפרך במסלול, אליו יגיעו ארבעת המתמודדים ששרדו את שלושת השלבים הקודמים. כל אחד מהמתמודדים ינסה בזמנו לעבור את כל חלקי האתגר ולנחות על נקודת הסיום בזמן המהיר ביותר. בניגוד לשלב המוקדמות, במידה ומתמודד נפל ממכשול עליו לנסות אותו שוב ושוב עד שיצליח, מה שהופך את "אזור החיסול" לקשה ביותר. בשלב זה, כמו בקודמיו, המכשולים משתנים עם הפרקים אך יש מספר אתגרים שנשארו לזמן רב. בעונה הראשונה על המתמודדים היה לעלות ברמפה אליה בה מתגלגלות חביות, לעבור קיר טיפוס רטוב, לפלס את דרכם דרך קרוסלה מסתובבת ולבסוף לקפוץ מטרפולינה אחת לשנייה אל משטח הסיום. בעונה השנייה המתמודדים היו צריכים לעבור גלגלי שיניים מסתובבים בעזרת תזמון נכון, לאחר מכן לרוץ דרך פלטפורמה נעה מבלי ליפול או להיפגע מהמוט המסתובב בכיוון נגדי, אחר כך יעברו את מסלול העינויים המחולק לשלושה אתגרים ולבסוף יקפצו אל משטח הסיום. בעונה השלישית יעברו המתחרים דרך מספר במות העולות ויורדות, מדרגות מסתובבות להן מחוברות שתי מוטות הנעות בכיוון הפוך על מנת להפילם, מסלול עינויים עם אתגרים שונים מבעונה השנייה ולבסוף, כמובן, קפיצה אל משטח הסיום.


"אזור החיסול" של העונה הראשונה.
לסיכום, "וייפאאוט" היא אחת מתוכניות השעשועונים המוצלחות שיצא לנו לראות בשנים האחרונות. הרשת אשר משדרת את התוכנית, הלוא היא רשת "ABC", אישרה שתעלה עונה רביעית לתוכנית ועם הרייטינג הנוכחי נראה כי זו לא תהיה האחרונה. ההצלחה המסחררת נמכרה למעל שלושים מדינות שונות ביניהן ישראל, אשר תשדר את התוכנית בערוץ 10, בהנחייתם של אביעד קיסוס, טל ברמן וימית סול. הסדרה מומלצת לצפייה, לפנות מעט זמן ולצפות באחת מתוכניות הריאלטי המצליחות ביותר, ההנאה מובטחת!

קטעים מן הסדרה:


"חסמב"ה דור 3" - אותו הדבר, רק משוכלל!


"חסמבה דור 3" הינה סדרת מתח, שעוסקת בחייהם של משפחת זהבי, אשר נושאת אבל על מות בנם, אורי, מעוניינים לדעת מה באמת קרה לו. כמובן ששום דבר לא צפוי - בכל פעם שהמשפחה מוצאת קצה חוט, גם הוא נעלם כלא היה. בדרך לחשיפת האמת, עומדים גם האנשים שמעוניינים לשמור את האמת לעצמם ומחבלים בענייניהם של המשפחה, אשר נעזרת גם בחבריהם לעבר - חבורת חסמב"ה. בהמשך, מתאחדים חבורת חסמב"ה של שנות ה-60 ועוזרים לחברם ירון אשר רודף את האמת מאחורי הרצח של בנו אורי. מעוניינים לדעת עוד אודות הסדרה? קראו את הסיקור הבא.

----------------------------------------------------------


שם הסדרה: "חסמב"ה דור 3".
מספר פרקים: 17.
אורך פרק: 30 דקות (פחות או יותר).
תאריך יציאה: 2.10.10.
שחקנים: יהודה לוי, ציפי שביט, עודד קוטלר, אקי אבני ועוד.

----------------------------------------------------------

ירון זהבי, מנהיג חבורת חסמב"ה הכוללת כ-7 אנשים לכל היותר, נאלץ להתמודד עם מותו המסתורי של בנו, אורי. המשטרה הודיעה לירון כי בנו ככל הנראה נהרג בתאונה וגופתו לא נמצאה. ירון, כמנהיג חבורת חסמב"ה, טיפה מבין עניין ומיד הוא ראה מניע לרצח. אשתו של ירון, תמר זהבי, מעוניינת מאד לדעת מה קרה לבנה והיא קופצת על כל הזדמנות לגלות מידע אודות הרצח. מנגד, בעלה ירון, שמנסה להדחיק את האירוע כמה שיותר ולא לחשוב עליו. בנם וביתם של ירון ותמר נפטרו מסיבה שלא הוזכרה והם נשארו עם נכדתם, רנן זהבי. רנן נוהגת לשהות אצל השניים תקופה רבה בעקבות מות הוריה. בהמשך, מגיע איגי במסגרת התנדבות מטעם בית הספר ומשמש כחוליה חשובה במשפחה וסוג של נהג קבוע ואחד שניתן "לסנג'ר" אותו כשצריכים עזרה. איגי הוא ילד מופרע מכיתתה של רנן, הוא נוהג לצחוק וללעוג לה ממעמד "המופרע של הכיתה" והיא הופתעה מאד כאשר היא ראתה את איגי מגיע אל הבית בפעם הראשונה.


ירון זהבי, מנהיג חבורת חסמבה.

שנים רבות לאחר מות בנם, לפתע מקבלת תמר שיחה מאדם שמעדיף להשאר אלמוני ובה הוא אומר לה שהוא יודע על מות בנה. תמר, שנלהטת לדעת מידע נוסף אודות האירוע, מספרת על כך לירון בעלה והוא כמובן מעדיף לוותר על הרעיון וטוען שהיא "פטית" ומאמינה לכל דבר שאומרים לה. תמר הלכה לבד כפי שהאלמוני ביקש אל מקום המפגש, שם היא גילתה שני אנשים לבושים בבגדי אופנוענים, שטוענים כי אין להם מושג מי היא ומה היא רוצה. זמן קצר לאחר שתמר הגיעה לביתה, היא שמעה שמישהו מצלצל בדלת. תמר שאלה בהיסוס "מי זה" והאלמונים מעבר לדלת ענו שהם מדבירים ושיש לה בעיה בבית. תמר פתחה את הדלת ומיד חטפה מנת גז הישר אל פנייה והמשיכה בניסיון לברוח ולנעול את הדלת אחריה. האלמונים השתמשו במפתח גנבים והצליחו בצורה כלשהי לפתוח את הדלת ולקחת את תמר אל מרטף, שם הם שואלים אותה שאלות ומענים אותה. שוב ושוב שאלו האלמונים את תמר "מה היה במעטפה?", אך תמר שבאמת לא יכולה לענות על התשובה עונה בשלילה כמובן וחוטפת לא מעט מכות וחשמולים. האם המעטפה תגיע אל תמר? זאת תגלו בסדרה.


"הרעים" של הסדרה.

לסיכום, הסדרה "חסמבה דור 3" הינה אחת הסדרות המותחות ביותר שנראו על מסך הטלוויזיה. הסדרה משלבת המון אלימות וקטעים די מזעזעים ומרושעים, מה שאומר שהסדרה לא מתאימה לילדים מתחת לגיל 12. עם זאת, ישנם גם מספר קטעים קומים ומצחיקים שמפיגים קצת את המתח ונותנים לכם לנשום לרווחה. אז יש מתח, יש קטעים קומים, יש עולם תחתון, ומה לא?! ראו את הסדרה בערוץ "HOT 3" (כל שבת), בערוץ הילדים, באינטרנט או אפילו ב-"V.O.D", בחינם כמובן.

טריילר הסדרה:

ExtraSeries

"היפה והחנון" היא תוכנית מציאות ישראלית שהופקה על-ידי חברת "אבוט-רייף-המאירי" עבור ערוץ 10, ומבוססת על התכנית האמריקאית "Beauty and the Geek", שהופקה במקור על-ידי אשטון קוצ'ר. התכנית עוסקת בניסוי חברתי בין מספר גברים המוגדרים כ"חנונים", בלי יכולות חברתיות, ובין נשים יפות, שיש להן עוד מה ללמוד. התוכנית עולה על המסך בערוץ 10 ממש בקרוב, מעוניינים לדעת עוד לגביה? קראו את הסיקור הבא!
--------------------------------------



שם התכנית: "היפה והחנון" / "Beauty and the Geek".

שפהעברית.
ז'אנר:
 תכנית מציאות.
ערוץ שידור10.

מנחהפיני טבגר.מס' מתמודדים20.
שעת השידור: 21:00.
אורך הפרק: 80 דקות.

שנת יציאה: 2008.

--------------------------------------
היפה והחנון הינה תכנית מציאות ישראלית, אשר מבוססת על הפורמט האמריקאי "Beauty and the Geek", בו מפגישים בין עשרה גברים המוגדרים כ"חנונים" המתאפיינים באינטיליגנציה גבוהה, אך חסרי ידע חברתי ועשר נשים המתאפיינות ביופי ויכולות חברתיות גבוהות, אך בחוסר ידע בתחומים בסיסיים. בתחילת העונה המשתתפים מתחלקים לזוגות ומתחרים זה בזו בשלל משימות מאתגרות, כאשר ברוב המקרים משימות הנשים דורשות שינון של חומר ולמידה ומשימות הגברים דורשות יכולות חברתיות. במהלך העונה בני הזוג מבצעים עבודות צוות ובכך מנסים לשפר את התחומים בהם הם חלשים. 
בכל פרק, שני הזוגות שניצחו במשימות נדרשים לבחור בשני זוגות אשר יועמדו להדחה. זוגות אלה נשלחים ל"חדר הניפוי", שם בני הזוג עונים על חידון טריוויה שאותו עורך המנחה. השאלות שהזוגות נשאלים עליהן מבוססות על חומר שהתכוננו אליהם קודם לכן. הזוג שקיבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר ניצל מהדחה וחוזר למשחק, בעוד הזוג שהתמודד מולם וכשל, מודח מיידית מן המשחק וחוזר הביתה. 

החנון התחבר והיפה השכילה. נמרוד ורוקסן זוכי העונה הראשונה.

התכנית כולה עוסקת בניגוד שבין נשים חסרות ידע כללי, ובין גברים חסרי כישורים חברתיים, העונים לסטריאוטיפים המיוחסים בדרך כלל לאינטלקטואלים כמו עיסוק במחשבים, לימודים באוניברסיטה ועוד. ניגוד זה הודגש לעיתים תוך לעג למתמודדים מתחילת התכנית. מצד אחד הוצגו המתמודדים הגברים בצורה סטריאוטיפית, באמצעות כתוביות שהוצמדו לשמם, כגון "מעולם לא נישק בחורה" או "פריק של משחקי מחשב", מצד שני הודגשה תמימותן של הבנות, אם באמצעות תרגום דבריהן בכתוביות שהדגישו את השגיאות הלשוניות בדבריהן ואם כי שידור חוזר של רגעים מביכים כגון חוסר ידיעה לשבץ מיקומים גיאוגרפיים במפה אילמת של מדינת ישראל, או חוסר יכולתה של אחת הבנות להגות את שמו של חבר כנסת מפורסם בישראל.


מתמודדי העונה הראשונה.

במהלך התוכנית עברו המתמודדים "שינוי תדמית". ה"שינוי" אותו עברו הנשים היה בדרך כלל שינון של חומר בנושא שהוגדר מראש על ידי מנחה התוכנית, וכן שינוי בגישה וביחס שלהן אל ה"חנונים", שכן בטבע הדברים מעולם הן לא היו מתייחסות אליהם. ה"שינוי" של ה"חנונים" היה מייקאובר, כלומר, שינוי תדמית חיצונית אשר התבטא בשינוי תסרוקת, לעיתים גילוח של זקן או שפם שלא נראו במקומם ולבוש יותר אופנתי. המשימות שעברו המתמודדים נועדו להדגיש את ה"שינוי". כך למשל, נדרשו הגברים ללכת ברחובות אילת ולבקש מנשים זרות את מספר הטלפון שלהן, כהוכחה לכך שרכשו ביטחון עצמי וכי הפכו מושכים למין השני. הנשים נבחנו על נושאים שונים הקשורים בידע כללי ובאקטואליה, באופנים שונים. בין היתר נדרשו לקריין מהדורת חדשות, ולראיין אורחים באולפן, ביניהם צחי הנגבי ועוזי ברעם, בנושאים הקשורים לעמלות הבנקים. בין המתמודדים נוצרו קשר של חברות קרובה, וקשר קרוב, ולחלק מהמתמודדים היה אף רומן במסגרת התכנית. הזוג האחרון שנשאר בתכנית ומנצח זוכה בפרס של כ-200 אלף שקלים ובנוסף גם כבוד רב.


יואב אקסן לפני ואחרי, הייתם מזהים אותו?
לסיכום, התכנית, ללא צל של ספק, הינה תוכנית מציאותית-איכותית ואחת תכניות הדגל של ערוץ 10, שבהחלט תגרום לכם לשבת על הספה עד כדי כך שלא תרצו לקום ממנה. התכנית לפי דעתי מלמדת על ערכים, שצריך לקבל את השונה ומראה ניגודים רבים בין עולמות שונים. היא כוללת שילוב מעניין של תוכנית מציאות וניסוי חברתי יוצא דופן מסוגו, דעות אורח חיים ועוד. בקרוב העונה השנייה תעלה למסך, ואני ממליץ בחום לצפות בה, לא תתאכזבו!

הקליפ הרשמי של התוכנית: